Chatlayer werd in 2018 in Antwerpen opgericht en opende ondertussen ook een kantoor in het Nederlandse Utrecht. Met de cloudtools van de startup kunnen bedrijven bots bouwen voor bijvoorbeeld klantencommunicatie. Het platform ondersteunt meerdere communicatiekanalen zoals sms, spraak en webchat.
Om te begrijpen wat de klant precies wil, wordt daarbij gebruikgemaakt van ai en nlu (natural language understanding), dit in tegenstelling tot de eerste generatie chatbots die gebaseerd zijn op simplistische scripts en trefwoordanalyse. Er worden meer dan honderd talen ondersteund.
Het saas-platform wordt momenteel gebruikt door een aantal zakelijke klanten, waaronder de Belgische bank Belfius en verzekeringsbedrijf Foyer. Chatlayer heeft daarnaast samenwerkingsverbanden met bedrijven als Proximus, Ordina en KPMG.
‘We hebben een platform opgebouwd dat gebruikmaakt van ai en nlu om de klantervaring te verbeteren en meetbare bedrijfsresultaten te realiseren. We zijn verheugd om samen te werken met Sinch, dat diepe mobiele expertise toevoegt en ons aanbod kan schalen naar een internationaal publiek’, zegt ceo Rick van Esch van Chatlayer.
De overname wordt naar verwachting volgende maand afgerond.
Uw reactie
LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren