Investeringen in Bisbrick, Metacampus en 9024 Media

Dit artikel delen:

Een aantal it-bedrijven ontving deze week Nederlands getinte strategische investeringen: lowcode-aanbieder Bisbrick, edtech-speler Metacampus en sociaalmediabureau 9024 Media.

Bisbrick

Bisbrick, een bedrijf dat een low-codeplatform voor het creëren van interactie met zakelijke klanten, kreeg een financiële injectie van Ihomer. Dat bedrijf levert applicatieontwikkeling en -onderhoud. De niet-geopenbaarde investering is bedoeld om de verdere ontwikkeling van Bisbrick en het bewerken van de markt in Europa te ondersteunen. Met de Bisbrick Toolkit kunnen niet-ict’ers met behulp van een rule-engine zelf applicaties maken, zoals een assessment met rapportage, een campagne of een product-wizard.

Beide bedrijven komen uit Etten-Leur. Ihomer, in 2009 opgezet door oudgedienden van grote it-dienstverleners als CGI, Atos en Capgemini, afficheert zichzelf als specialist in 'home-shoring': het werkt met zo'n vijftig in te zetten specialisten van Nederlandse bodem.

Metacampus

De Eindhovense investeringsmaatschappij Lumo Labs steekt geld in het Spaanse Metacampus. Dat biedt een hybride edtech-platform voor het laagdrempelig leren van Web3-tools. Naast online-trainingen met gamification werkt Metacampus met fysieke hubs: de eerste is in Barcelona, de tweede komt in Eindhoven.

Metacampus haalde 1,5 miljoen op in zijn eerste financieringsronde. Lumo is hierbij de hoofdinvesteerder, ondersteund door een internationale groep van angel investeerders. Het bedrijf uit Barcelona heeft als missie om iedereen de kans te geven zichzelf te onderwijzen in de virtuele economie en leren om te gaan met zaken als non-fungible tokens (nft's) en de metaverse.  

9024 Media

Het sociaalmediabureau 9024 Media, gehuisvest in Londen en Amsterdam, sloot een samenwerking met SLTN, waarbij de it-dienstverlener SLTN uit Hilversum tevens aandeelhouder is geworden. Niet alleen kan 9024 Media de diensten van SLTN (cloud, analytics en managed services) aanbieden aan zijn klanten, ook biedt de investering de mogelijkheid om te investeren in kunstmatige intelligentie en robotic process automation.

Het bedrijf ondersteunt sporters, zoals voetballers, en bedrijven (denk aan Netflix) in het uitnutten van hun aanwezigheid op sociale media, onder meer door de digitale banden met fans aan te halen.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Computable NEXT: voor en over tech-startups

Computable NEXT biedt een overzicht van Nederlandse tech-startups en geeft een inkijkje in de bedrijfsontwikkelingen die kenmerkend zijn voor deze jonge ondernemingen.


Vacatures Computable Next

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2022-07-01T12:33:00.000Z Rik Sanders
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.