Salesforce klaagt Sapientia aan om CRMforce

Dit artikel delen:

Aanbieder van online crm-diensten Salesforce.com is een juridische procedure gestart tegen het gebruik van de naam CRMforce door Sapientia Consulting voor zijn online crm-diensten. Salesforce.com claimt het alleenrecht op het gebruik van het woord ‘force' voor online crm-diensten.

Sapientia Consulting meent dat het niet mogelijk is om een exclusief gebruik op het woord ‘force' te verkrijgen, ‘omdat het een alledaags Frans en Engels woord is met een Latijnse oorsprong'. Volgens Sapientia zijn er tal van geregisterde merken in Europa en de Benelux, die tevens uit het element ‘force' bestaan en diensten in dezelfde warenklasse als de fabrikant Salesforce.com aanbieden.

‘Om voor de hand liggende redenen biedt het merkenrecht geen mogelijkheid om alledaagse woorden te monopoliseren', meent Gabor Landman, directeur van Sapientia Consulting. ‘Ik zie dan ook de beslissing van het Benelux-bureau voor merken met vertrouwen tegemoet.'

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2010-09-28T13:07:00.000Z Sander Hulsman
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.