Door die aanpak moet de programmatuur voor klantrelatiebeheer sneller in de lucht zijn dan bij een gangbare invoering. Volgens Qurius is het verkorten van de implementatietijd niet het enige voordeel van de aanpak. Gebruikers moeten ook meer betrokken raken bij de invoering van de nieuwe software en invloed krijgen op de inrichting van de programmatuur.
Gebruikers krijgen in vier websessies het gebruik van de software bijgebracht en kunnen tijdens die trainingen de software ook inrichten. De dienstverlener stelt dat door de aanpak gebruikers meer zelf aan de knoppen zitten en minder afhankelijk zijn van de leverancier. De software wordt gehost in datacenters van Microsoft.
Qurius stelt dat de aanpak per direct beschikbaar is voor klanten in Nederland, Duitsland, Spanje en België. Eind 2011 moet Groot-Brittannië volgen. Het crm online-team heeft daar nog niet de vereiste trainingen doorlopen.
Driehonderd online implementaties
Zero2Ten heeft de aanpak voor de invoering van Microsoft CRM inmiddels bij ruim driehonderd bedrijven uitgevoerd. Qurius is inmiddels begonnen bij één Nederlandse klant maar wil niet zeggen om welk bedrijf het gaat.
Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn: