Pieter de Rooij is docent en onderzoeker marketing en crm aan de Nationale hogeschool voor toerisme en verkeer (NHTV) in Breda. Hij is gepromoveerd op het onderwerp klantloyaliteit bij theaters. Als bestuurslid richt hij zich op kennisontwikkeling. De Rooij wil een brug slaan tussen het hbo-onderwijs en de praktijk van klantgericht ondernemen.
Zelfstandig crm-consultant Ton Timmermans werkte als marketing directeur bij De Friesland Zorgverzekeraar en De Friesland Bank. Hij richt zich op de portefeuille onderzoek. Timmermans werkt samen met Linda van Zomeren, directeur zakelijke markt bij PostNL, aan een benchmark voor klantgerichte ondernemingen.
Met de nieuwe benoeming telt het bestuur in totaal acht leden. De andere leden zijn voorzitter René de Zoete, (directeur productmanagement bedrijven, Rabobank), secretaris Peter Bot (Ordina), penningmeester Martien de Laat (zelfstandig senior crm-consultant), Peter Joziasse (zelfstandig managementadviseur), Michel Brakenhoff (Makro). Het bestuur komt ongeveer acht keer per jaar bijeen. Daarnaast wordt er gewerkt in een aantal groepen die zich richten op specifieke thema's van het vakgebied.
PvKO
Platform voor Klantgericht Ondernemen, voorheen CRM Association, is een vereniging waarin alle partijen en professionals samenkomen die belang hebben bij het delen van kennis en ervaring op het gebied van crm en klantgericht ondernemen. Inmiddels zijn ongeveer 175 ondernemingen bij het platform betrokken, waaronder beursgenoteerde bedrijven.
Nieuwe PvKO-bestuurders stellen zich voor
Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn: