Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

NS International kiest Oracle Service Cloud

24 maart 2016 - 10:18ActueelCloud & InfrastructuurNSOracle
Birgit Bunt
Birgit Bunt

NS International zet Oracle Service Cloud in voor het verbeteren van de klantervaring. Vooral het gemak van de integratie, de semantische zoekfunctie en de chatfunctie zijn behaalde voordelen met deze stap. De implementatie is gerealiseerd in samenwerking met The Knowledgebase Company.

NS International, het internationaal georiënteerde bedrijfsonderdeel van Nederlandse Spoorwegen, liep aan tegen het probleem dat klanten die zich met een vraag bij het callcenter meldden, een ander antwoord kregen dan zij die op de website keken. Dit kwam volgens Harald Havenith, sales director bij de vervoerder, door het ontbreken van een kennismanagementplatform.

De vervoerder besluit in 2013 te starten met een programma om de klantenservice en -ervaring in het after-sales-proces te verbeteren. Nadat de ‘customer journey’ in kaart was gebracht, werd gekozen voor Oracle Service Cloud als kennismanagementplatform. ‘De Oracle-tool Right Now was al in-house bij het binnenland-geörienteerde bedrijfsonderdeel van NS’, zegt Havenith. ‘Vanwege de benodigde vereisten, zoals compatibiliteit met andere systemen binnen NS International en de wens om systeemstandaardisatie binnen NS te realiseren, is besloten de tool ook te gaan gebruiken voor NS International.’ In het laatste kwartaal van 2014 ging dit platform live.

Havenith legt uit dat Oracle Service Cloud een van de weinige omni-channel platforms was die ook kon voorzien in een volwaardige Nederlandstalige kennismanagementomgeving. ‘Het antwoord op een vraag wordt sneller gevonden, door de semantische zoekfunctie, waardoor ook de druk op het callcenter is afgenomen’, aldus Havenith. Naast de basis kennismanagementomgeving van de cloud van Oracle, heeft NS International ook de chatfunctie geïmplementeerd. Havenith is tot slot ook te spreken over de eenvoud van de integratie van het cloudplatform binnen de bestaande infrastructuur.

Implementatiepartner

Als implementatiepartner heeft de vervoerder gekozen voor The Knowledgebase Company. Deze partner was ook betrokken bij het implementeren van het platform binnen het binnenlandse onderdeel van NS. ‘Ook met ons verliep het contact met deze Oracle-partner zeer voortvarend, waardoor het voor de hand lag met hen de relatie te continueren’, verklaart Havenith.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Europese Unie
    AchtergrondData & AI

    Wake-up call voor inkopers ai

    Vrouwe Justitia
    ActueelCloud & Infrastructuur

    VMware haalt bakzeil bij Haagse rechter om Rijkswaterstaat

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    Ontslagen
    ActueelCarrière

    ASML ontslaat it-manager om dubbelrol, IFS brengt ai-agent naar fabrieksvloer (en meer)

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Overname E-Storage is voor PQR strategische zet in bescherming klantdata

    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: PQR lijft E-Storage in, Fox-IT en Xerox it-partners van de Navo-top (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs