Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

NS International kiest Oracle Service Cloud

24 maart 2016 - 10:18ActueelCloud & InfrastructuurNSOracle
Birgit Bunt
Birgit Bunt

NS International zet Oracle Service Cloud in voor het verbeteren van de klantervaring. Vooral het gemak van de integratie, de semantische zoekfunctie en de chatfunctie zijn behaalde voordelen met deze stap. De implementatie is gerealiseerd in samenwerking met The Knowledgebase Company.

NS International, het internationaal georiënteerde bedrijfsonderdeel van Nederlandse Spoorwegen, liep aan tegen het probleem dat klanten die zich met een vraag bij het callcenter meldden, een ander antwoord kregen dan zij die op de website keken. Dit kwam volgens Harald Havenith, sales director bij de vervoerder, door het ontbreken van een kennismanagementplatform.

De vervoerder besluit in 2013 te starten met een programma om de klantenservice en -ervaring in het after-sales-proces te verbeteren. Nadat de ‘customer journey’ in kaart was gebracht, werd gekozen voor Oracle Service Cloud als kennismanagementplatform. ‘De Oracle-tool Right Now was al in-house bij het binnenland-geörienteerde bedrijfsonderdeel van NS’, zegt Havenith. ‘Vanwege de benodigde vereisten, zoals compatibiliteit met andere systemen binnen NS International en de wens om systeemstandaardisatie binnen NS te realiseren, is besloten de tool ook te gaan gebruiken voor NS International.’ In het laatste kwartaal van 2014 ging dit platform live.

Havenith legt uit dat Oracle Service Cloud een van de weinige omni-channel platforms was die ook kon voorzien in een volwaardige Nederlandstalige kennismanagementomgeving. ‘Het antwoord op een vraag wordt sneller gevonden, door de semantische zoekfunctie, waardoor ook de druk op het callcenter is afgenomen’, aldus Havenith. Naast de basis kennismanagementomgeving van de cloud van Oracle, heeft NS International ook de chatfunctie geïmplementeerd. Havenith is tot slot ook te spreken over de eenvoud van de integratie van het cloudplatform binnen de bestaande infrastructuur.

Implementatiepartner

Als implementatiepartner heeft de vervoerder gekozen voor The Knowledgebase Company. Deze partner was ook betrokken bij het implementeren van het platform binnen het binnenlandse onderdeel van NS. ‘Ook met ons verliep het contact met deze Oracle-partner zeer voortvarend, waardoor het voor de hand lag met hen de relatie te continueren’, verklaart Havenith.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    De toekomst van serverbeheer. Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging.

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    Barco introduceert nieuw vergadersyste...

    Videoconferencing is volledig ingeburgerd in de vergaderzaal. Met ClickShare heeft Barco een oplossing om gemakkelijk en draadloos videovergaderingen te starten...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Software & Development

    Vibe coding en het lot van de developer

    Cloud & Infrastructuur

    Eurofiber en Open Dutch Fiber slaan handen verder ineen

    EU digitale
    Cloud & Infrastructuur

    Nederland in Europees consortium voor digitale gemeenschapsgoederen

    Software & Development

    Verkeerde configuratie bij Azure leidt tot veel storingen

    Nexperia
    Cloud & Infrastructuur

    Nexperia-topman wilde 40 procent personeel in Europa ontslaan

    Overheid

    VVD: wij willen een ‘AcICT on steroids’

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs