Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

NS International kiest Oracle Service Cloud

24 maart 2016 - 10:18ActueelCloud & InfrastructuurNSOracle
Birgit Bunt
Birgit Bunt

NS International zet Oracle Service Cloud in voor het verbeteren van de klantervaring. Vooral het gemak van de integratie, de semantische zoekfunctie en de chatfunctie zijn behaalde voordelen met deze stap. De implementatie is gerealiseerd in samenwerking met The Knowledgebase Company.

NS International, het internationaal georiënteerde bedrijfsonderdeel van Nederlandse Spoorwegen, liep aan tegen het probleem dat klanten die zich met een vraag bij het callcenter meldden, een ander antwoord kregen dan zij die op de website keken. Dit kwam volgens Harald Havenith, sales director bij de vervoerder, door het ontbreken van een kennismanagementplatform.

De vervoerder besluit in 2013 te starten met een programma om de klantenservice en -ervaring in het after-sales-proces te verbeteren. Nadat de ‘customer journey’ in kaart was gebracht, werd gekozen voor Oracle Service Cloud als kennismanagementplatform. ‘De Oracle-tool Right Now was al in-house bij het binnenland-geörienteerde bedrijfsonderdeel van NS’, zegt Havenith. ‘Vanwege de benodigde vereisten, zoals compatibiliteit met andere systemen binnen NS International en de wens om systeemstandaardisatie binnen NS te realiseren, is besloten de tool ook te gaan gebruiken voor NS International.’ In het laatste kwartaal van 2014 ging dit platform live.

Havenith legt uit dat Oracle Service Cloud een van de weinige omni-channel platforms was die ook kon voorzien in een volwaardige Nederlandstalige kennismanagementomgeving. ‘Het antwoord op een vraag wordt sneller gevonden, door de semantische zoekfunctie, waardoor ook de druk op het callcenter is afgenomen’, aldus Havenith. Naast de basis kennismanagementomgeving van de cloud van Oracle, heeft NS International ook de chatfunctie geïmplementeerd. Havenith is tot slot ook te spreken over de eenvoud van de integratie van het cloudplatform binnen de bestaande infrastructuur.

Implementatiepartner

Als implementatiepartner heeft de vervoerder gekozen voor The Knowledgebase Company. Deze partner was ook betrokken bij het implementeren van het platform binnen het binnenlandse onderdeel van NS. ‘Ook met ons verliep het contact met deze Oracle-partner zeer voortvarend, waardoor het voor de hand lag met hen de relatie te continueren’, verklaart Havenith.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Servers onder de loep – Een nieuw tijdperk

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Computable.nl

    Virtualisatie heruitgevonden met VM’s en Containers

    15 redenen om bestaande virtuele machines te behouden en ruimte te creëren voor vernieuwing

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    SureSync en Logius genomineerd voor Co...

    SureSync is dit jaar trots op drie nominaties bij de Computable Awards 2025. Eén van de meest opvallende nominaties is...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    e-mail lost silent drop smishing
    Security & Awareness

    Kort: Online-zwendel explodeert, Microsoft silent drops lopen spuigaten uit (en meer)

    Cloud & Infrastructuur

    Minister vreest Chinese spelletjes om Nexperia vleugellam te maken

    Carrière

    Onverantwoord gedrag kostte Chinese bestuurder Nexperia de kop

    Cloud & Infrastructuur

    Digitale Denen wijzen de weg

    Windows 10
    Cloud & Infrastructuur

    Ondersteuning Windows 10 gestopt; problemen in zicht

    Cloud & Infrastructuur

    Google bundelt zakelijke ai onder Gemini Enterprise

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs