Cisis haalt goededoelen-app Converse op bij PwC

Dit artikel delen:

Cisis Implementatiemanagement uit Zaandijk heeft Converse overgenomen van adviesbureau PwC. Deze Salesforce-gedreven applicatie ondersteunt goededoelenorganisaties met hun klantrelatiebeheer en betaalstrategieën. Cisis biedt zelf de oplossing Collectekracht aan. Bij de overname is geen personeel betrokken. Er worden geen financiële gegevens van de overname verstrekt.

PwC zocht een partij die de continuïteit en de kwaliteit van Converse op de lange termijn kan waarborgen en kwam bij goededoelenprocesexpert Cisis Implementatiemanagement uit. Het adviesbureau, dat de software zo’n vijf jaar geleden ontwikkelde, wil zijn Salesforce-expertise op andere terreinen inzetten, met name voor de grootzakelijke markt.  

Cisis neemt naast de applicatie de ondersteuning van een honderdtal klanten van Converse en de verdere ontwikkeling van de Salesforce-oplossing voor non-profitorganisaties op zich. Daarbij concentreert Cisis zich op uitbreiding en verbetering van de customer relationship management (crm)-functionaliteiten voor fondsen- en ledenwerving. Te denken valt aan het op maat ondersteunen van vrijwilligers via bijvoorbeeld gemeenschappen en het gebruik van data-analyses. ‘De kracht van de Nederlandse goededoelenmarkt zit ‘m in de vrijwilligers. Die willen maximaal gaan gebruiken’, zegt directeur/oprichter René van Osch van Cisis.

Modulair

Hij stelt dat Converse een belangrijke aanvulling is op Collectekracht. Die applicatie ondersteunt de processen die met het collecteren te maken hebben, zoals het koppelen van collectanten aan een set van straten, de logistiek van het regelen van de collectebussen, het afstorten van het geld, de verwerking van de chartale donaties, en dergelijke. ‘Converse vormt de Salesforce-laag daarbovenop en richt zich met name op relatiemanagementprocessen. Gezamenlijk vormen ze een sterke oplossing voor fondsenwervende organisaties die zorgt voor minder kosten, hogere opbrengsten en een grotere betrokkenheid met de verschillende relatiegroepen voor fondsenwervende organisaties.’

Van Osch tekent daarbij aan dat klanten Collectekracht ook als standalone-oplossing kunnen gebruiken, of in combinatie met andere crm-oplossingen. ‘Wij willen de huidige producten en de aanvullingen daarop modulair gaan aanbieden.’ Het softwarebedrijf uit Zaandijk heeft een eigen ontwikkelstraat; zo is recent functionaliteit voor nieuwe betaalmethoden ontwikkeld, zoals met qr-codes.  

Klanten

De klantenkring van Converse bestaat uit onder meer Wereld Natuur Fonds, Giro555, UNHCR, Naturalis, MLDS, Terre des Hommes, Wilde Ganzen, KNGF, Oranje Fonds, Natuurmonumenten, Diabetes Fonds en Ouderenfonds.

Collectekracht bedient klanten als Amnesty Nederland, Hersenstichting, het Gehandicapte Kind, Dierenbescherming, ZOA, MS Fonds en Nederlandse Brandwondenstichting.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2020-07-02T11:55:00.000Z Rik Sanders
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.