Adobe biedt 240 miljoen voor Day Software

Adobe heeft een bod van 240 miljoen dollar uitgebracht op webcontentmanagementleverancier Day Software. De koper wil functionaliteiten van de software van die leverancier toevoegen aan de eigen softwareproducten. Dat moet de gebruikerservaring van Adobe-producten verbeteren. Het gaat bijvoorbeeld om de toevoeging van asset management en samenwerkingsmogelijkheden. De software moet waardevolle gegevens uit afzonderlijke systemen voor marketing, verkoop en dienstenverlening naar boven halen.

Adobe heeft een bod uitgebracht op alle uitstaande aandelen van Day Software. Dat bod vertegenwoordigt een waarde van 240 miljoen euro. De overname van de leverancier met hoofdkantoren in het Zwitserse Basel en de Amerikaanse stad Boston wordt waarschijnlijk in het vierde kwartaal van 2010 afgerond.

Als de overname doorgaat wordt Day Software onderdeel van de divisie Adobe's Digital Enterprise Solutions. Directeur Erik Hansen, treedt in dienst bij Adobe.

In 2009 lijfde Adobe voor 1,2 miljard euro webanalist Omniture in.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2010-07-28T13:34:00.000Z Pim van der Beek
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.