Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

IBM-dienstverlener Acuity start Lotus-vraagbaak

09 september 2010 - 09:36ActueelCloud & InfrastructuurAcuity
Pim van der Beek
Pim van der Beek

IBM-dienstverlener Acuity uit Den Bosch opent een vraagbaak voor gebruikers van Lotus-software. De dienst met de naam Hello Yello is opgezet omdat gebruikers volgens de dienstverlener veel mogelijkheden van de mail- en samenwerkingssoftware onbenut laten. De gratis vraagbaak voor gebruikers wordt gelanceerd tijdens de conferentie van de Nederlandse groep voor Lotusgebruikers NLLUG2010 die 9 en 10 september 2010 wordt gehouden in de Amsterdam Arena.

Woordvoerder van het dienstenbedrijf, Wilfred van Mill: 'Vaak wordt maar een fractie van de software gebruikt. Via de vraagbaak willen we gebruikers op de hoogte brengen van de mogelijkheden van Lotus-software.' Hij legt uit dat het niet de bedoeling is dat 'zware technische vragen' worden gesteld. 'Als mensen complexe technische vragen hebben, stellen we ze voor om contact op te nemen met hun IBM-partner of kunnen wij ze bijstaan. Maar deze dienst is bedoeld voor praktische vragen van gebruikers. Het gaat om vragen als: Hoe kan ik wiki's invoeren in Sametime?, of hoe stel ik een automatisch antwoord in bij afwezigheid?'.

Van Mill benadrukt dat de gratis telefonische dienst niet is opgezet voor het genereren van potentiële klanten. 'Het gaat om ondersteuning van Lotus-gebruikers zodat ze meer uit hun software halen.' Het dienstenbedrijf concludeerde na onderzoek onder eigen gebruikers dat sommigen onvoldoende de mogelijkheden van de Lotus-software benutten en vervolgens denken dat de software beperkte mogelijkheden heeft.

De dienstverlener hoopt dat andere marktpartijen zich bij de vraagbaak aansluiten om gebruikers meer bewust te maken van de mogelijkheden van de IBM-software. Acuity stelt in eerste instantie vijf personen beschikbaar om de vraagbaak te bemannen.

Unified communications

IBM-dienstverlener Acuity is in 2001 opgericht en heeft inmiddels achttien man in dienst. De hoofdactiviteiten van het bedrijf zijn het ontwerpen, implementeren en beheren van geclusterde communicatie- en samenwerkingssoftware (unified communications en collaboration) en crm-systemen. Klanten zijn onder andere voedingsproducten van vleesproducten Vion en machinefabrikant voor de vleesvererkende industrie CFS.

Meer over

ECM

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Lotusphere: Lotus Sametime webclient voor Web 2.0

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Lotusphere: Lotus Sametime 8.5 met online vergaderen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Lotusphere: IBM maakt Lotus mobieler

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Lotusphere: 5 ideeën uit IBM’s ontwikkellabs

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Lotusphere: ‘IBM houdt vast aan eigen koers’

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Lotusphere – Lotus in de cloud

    2 reacties op “IBM-dienstverlener Acuity start Lotus-vraagbaak”

    1. Sic schreef:
      9 september 2010 om 12:45

      “Hoe kan ik wiki’s invoeren in Sametime?” Daar ben ik ook wel benieuwd naar, of bedoelen ze Widgets.

      Login om te reageren
    2. HelloYello schreef:
      9 september 2010 om 19:50

      Je hebt gelijk. Bedoeld wordt: hoe kun je widgets toevoegen aan je sidebar.

      Groeten en bedankt voor de oplettendheid!

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs