Managed hosting door True

Ook Simplxr onder vlag van Viqtor Davis

Naast Jibes, DataDogs en Entity in Pan-Europees samenwerkingsverband

netwerk

Data-dienstverleners Jibes, DataDogs en Entity (VK) gaan verder onder de naam Viqtor Davis. Om de stap kracht bij te zetten, sluit ook het Utrechtse data-sciencebedrijf Simplxr per direct aan.

De gecombineerde groep begeleidt organisaties met hun digitale transformatie en wil antwoorden bieden op complexe vraagstukken rondom datastrategie. De alliantie is ingegeven door de elkaar in hoog tempo opvolgende ontwikkelingen in ai, robotica en hyperconnectiviteit. Ook neemt het strategisch belang van digitale bedrijfsvoering toe. Daarmee, zo meldt Viqtor Davis in een persverklaring, is de vraag naar datadienstverleners die kunnen ondersteunen van data-management tot ontwerp van algoritmen en van strategisch advies tot daadwerkelijke realisatie groot.

Het versterkte kennisbedrijf telt nu 230 specialisten in Europa, met kantoren in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Aanvullend biedt het bedrijf managed services vanuit India en Mexico.

Snijvlak

"Waardevolle data identificeren en vertalen in inzichten, is noodzaak"

Bas Bosma, managing director van het nieuw aangesloten Simplxr, legt uit dat leren uit data door de echt waardevolle data te identificeren en deze juist te vertalen in inzichten noodzaak is geworden. ‘Iedereen heeft het over het verbeteren van de klantervaring, het verhogen van de efficiëntie en winstgevendheid en het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten. Allemaal vanuit data. Het is essentieel te opereren op het snijvlak van technologie, strategie en organisatie. Samen met onze nieuwe collega’s kunnen wij klanten op al deze aspecten ondersteunen om zo de besluitvorming te verbeteren en doelen te realiseren.’

Ivo-Paul Tummers, ceo Viqtor Davis, voegt eraan toe dat bestuurders de impact beginnen te begrijpen van wat de volgende-generatietechnologie zal brengen. ‘Een deel van dat denken is om fundamenteel opnieuw voor te stellen hoe je je bedrijf structureert en exploiteert. Een branche op dezelfde manier bekijken als een digitale native-startup. Vanuit deze mindset neemt de noodzaak voor kwalitatieve data in de juiste context toe. De markt spreekt de wens uit voor een dienstverlener die hierin kan ondersteunen en waarbij specialismen zijn samengebracht. Wij noemen dit data craftsmanship.’

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met je persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2019-01-21T15:32:00.000Z Cees Visser
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.