Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Adidas profileert zich als it-bedrijf tijdens hackaton

13 april 2018 - 10:05ActueelCarrièreAdidas
Suzanne Martens
Suzanne Martens

Sportmerk Adidas wil inspelen op het potentieel van it- en technologie. Het wil zich dan ook meer profileren als een techbedrijf dat zich bezighoudt met sport. Om die ambitie bij jonge it’ers bekend te maken, organiseert het de komende maanden diverse hackatons verspreid over Europa. Hiermee hoopt het sportmerk enerzijds talent aan zich te binden en anderzijds innovaties door te voeren.

Adidas wil de overstap maken naar een techbedrijf dat zich bezighoudt met sport. Het zet daarom volop in op de werving van jonge talenten die een it-studie volgen of net afgestudeerd zijn. Om het aantrekken van it-talent te stimuleren, organiseert het sportmerk jaarlijks hackatons. Tijdens deze wedstrijden worden deelnemers uitgedaagd om in teamverband voor 48 uur aan de slag te gaan met verschillende uitdagingen.

Dit jaar organiseert Adidas vier hackatons verspreid over vier Europese steden: Amsterdam, Barcelona, Madrid en Sofia. In iedere stad werken de kandidaten aan een unieke uitdaging, toegespitst op het snijvlak van sport, technologie en (online) shopping. Zo moeten deelnemers in Barcelona nadenken over een nieuwe manier van winkelen, worden hackers in Sofia uitgedaagd om de klantbinding via technologie te versterken en wordt er in Madrid gekeken hoe innovatie binnen sportartikelen centraal kan staan. 

Online ervaring

De hackaton in Amsterdam, die op 9 en 10 juni wordt georganiseerd, wordt toegespitst op de online ervaring van de Adidas-uitingen, zoals de webshop. Deelnemers worden uitgedaagd om de online ervaring door middel van personalisatie naar een volgend niveau te tillen. Hierbij stelt Adidas zijn database en tools beschikbaar.

Bij iedere wedstrijd komt een winnend team uit de bus. Zij gaan voor de finale naar het Adidas-hoofdkantoor in Duitsland. Hier pitchen de finalisten hun prototype aan de top it-laag van het sportmerk. Zij maken hiermee kans op een Adidas-prijzenpakket en om hun idee daadwerkelijk bij Adidas te ontwikkelen.

Via deze wedstrijd hoopt Adida nieuwe innovaties door te kunnen voeren en de finalisten aan zich te kunnen binden.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelCarrière

    Kort: reorganisatie bij TomTom, investeringen in ai betaalt zich snel uit (en meer)

    Ontslagen
    ActueelCarrière

    ASML ontslaat it-manager om dubbelrol, IFS brengt ai-agent naar fabrieksvloer (en meer)

    Cloudsecurity
    ActueelSecurity & Awareness

    De zware uitdaging van cloudbeveiliging

    ActueelData & AI

    Europese beurzen voor grensverleggend UvA-onderzoek in it

    ActueelCarrière

    Kort: Wagenaar wint Microsoft Power Women Award, Deense investeerder neemt Aimms over (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs