Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Samplified Audio wint Amerikaanse Hearables Challenge

Snowowl van Samplified Audio
30 augustus 2017 - 08:13ActueelInnovatie & Transformatie
Frederic Petitjean
Frederic Petitjean

Het Belgisch-Nederlandse Samplified Audio heeft de eerste prijs gewonnen in de Amerikaanse Hearables Challenge, die wordt toegekend door The National Science Foundation.

De Hearables Challenge had als doel om innovatieve oplossingen te vinden voor het verstaan van spraak in rumoerige situaties. Die oplossingen moest toepasbaar zijn in audioproducten voor consumenten zoals hearables en wearables. Alle inzendingen zijn beoordeeld door een panel van experts van de National Science Foundation, innovatie-organisatie NineSigma en de Nasa. Zij kregen inhoudelijke ondersteuning van het Linguistic Data Consortium van de Universiteit van Pennsylvania.

De oplossing van Samplified Audio bestaat uit een cloud/smartphone-platform en het embedded Clementine Wear Audio platform, waarmee gebruikers en professionals hearables en wearables kunnen bedienen en programmeren. Bij de inzending is eveneens gebruik gemaakt van Line-1, een revolutionaire ruisonderdrukkingstechnologie die zijn oorsprong vindt in onderzoek binnen het VUMC (Amsterdam). Het eerste product op dit platform is de in eigen beheer door Samplified ontwikkelde ‘SnowOwl’. Deze draait op Clementine Wear en zal gelanceerd worden via Indiegogo.

Trump

De wedstrijd komt op een belangrijk moment voor Samplified Audio. Niet alleen komen er steeds meer hoor-toepassingen in wearables en hearables, president Trump tekende onlangs ‘The Over-The-Counter (OTC) Hearing Aid Law’. Op basis van deze wet zal een groot deel van de Amerikaanse hoormarkt, voor de lichte- en middelzware hoorverliezen, bediend mogen worden met consumenten audioproducten in plaats van uitsluitend hoortoestellen.

‘We verwachten dat we binnen de komende zestig dagen twee of drie fabrikanten van hoortoestellen en/of audio-elektronica voor consumenten bekend kunnen maken die producten zullen uitbrengen gebaseerd op Clementine Wear’, zegt Samplified-ceo Mark Kaal. ‘De eerste fabrikant is deze week al aangekondigd, de Aziatische marktleider in hoortoestellen Newsound uit China.’

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    2 reacties op “Samplified Audio wint Amerikaanse Hearables Challenge”

    1. Johan Duinkerken schreef:
      31 augustus 2017 om 06:21

      De markt voor hoortoestellen is booming omdat al diverse generaties met name in het uitgaansleven geconfronteerd wordt met te luide muziek die bij veel mensen tot permante gehoorbeschadiging leidt en die dus op oudere leeftijd maar nog niet bejaard al aan een hoortoestel zou moeten.

      Login om te reageren
    2. P.J Westerhof LL.D MIM schreef:
      31 augustus 2017 om 11:12

      @Johan : dat zou kunnen verklaren waarom mensen in het verkeer door en blind zijn.
      Maar het verklaart niet de dure TV-commercial-tsunami voor ‘1 + 1 gratis’ brillen en hoortoestellen.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    NIS2: Europese richtlijn maakt cyberse...

    De Europese NIS2-richtlijn zet cybersecurity definitief op de strategische agenda. Organisaties in vitale sectoren krijgen te maken met strengere eisen...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    later digitale hub
    Innovatie & Transformatie

    Kort: Nederland dreigt digitale hub-positie te verliezen, grondrechten in de ai-verordening (en meer)

    agentic ai
    Data & AI

    Fundamentele transformatie in 2026 door agentic ai

    Innovatie & Transformatie

    Neuro-adaptieve ai: volgende tech-revolutie start in Delft en Berlijn

    Data & AI

    Waarom AWS een oude server te pletter liet vallen

    Innovatie & Transformatie

    Atos breidt voetbal-activiteiten uit naar Zuid-Amerika

    test
    Innovatie & Transformatie

    Van interne tests naar succesvol extern gebruik

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs