Managed hosting door True

Machine learning maakt slimme wegreclame mogelijk

Jacco van Achterberg

Door slimme opslag en processing van data krijgen autobestuurders in Japan wegreclame te zien op basis van het type en model van hun voertuig. Deze steeds intelligentere wegreclame is een resultaat van de object storage-oplossing van Cloudian gecombineerd met machine learning. Deze verbinding maakt volgens het bedrijf lerende applicaties mogelijk. Dit vertelt Jacco van Achterberg, vice president EMEA bij Cloudian, in het radioprogramma Smart Technology.

Daarnaast gaat Van Acherberg, die eveneens Computable-expert is, ook in op het verschil tussen cloud en object storage en legt uit hoe de slimme wegreclame in Japan werkt. ‘Camera’s filmen de auto’s en de data uit deze camera’s wordt vervolgens via software getagd. Hoe meer data de software te verwerken krijgt, hoe slimmer de data wordt. Uiteindelijk kan de software de beelden realtime analyseren, waardoor bestuurders van luxe auto’s reclame van luxe vakanties te zien krijgen, en bezitters van gezinsauto’s advertenties van familieparken zien verschijnen.’   

Van Achterberg was eergisteren, dinsdag 5 december 2017, te gast in het radioprogramma Smart Technology van New Business Radio. De presentatie is in handen van Richard van Tilborg, eveneens expert bij Computable. Ict-vaktitel Computable is mediapartner van het programma.

Uitzending

Van Tilborg gaat in de radio-uitzending ook in op de laatste nieuwtjes uit onze branche. Zo komt Amazon met de Amazon Key, volgens het bedrijf de oplossing waardoor je niet meer thuis hoeft te zijn als je een pakketje verwacht. ‘Het gaat hierbij om een slot wat je op je deur kan plaatsen, met een bijbehorende camera. Het slot kun je openstellen voor de bezorgers, zodat zij naar binnen kunnen om het pakketje daar neer te leggen. Met de camera kun je de bezorgers in de gaten houden. Op deze manier hoopt Amazon minder verzendkosten te hebben en de klant een betere service te bieden’, aldus de presentator.

Ook gaat hij in op de hoeveelheid sensoren op zelfrijdende auto’s. Dit aantal wordt volgens Apple namelijk een stuk minder. Van Tilborg: ‘Apple schijnt onder de projectnaam ‘project Titan’ druk bezig te zijn met zelfrijdende technologie. Eén van de technologieën die ze onderzoeken is VoxelNet. Hiermee kunnen het aantal sensoren op de auto verminderd worden. Extra videocamera’s zouden niet meer nodig zijn om fietsers en wandelaars te herkennen, omdat dit met de VoxelNet-technologie allemaal via de zogenaamde Lidar-systemen kan. Die systemen worden sowieso op de auto gebruikt, waardoor er dus een aantal sensoren minder nodig zijn.’

Door linksboven op de play-button te klikken is de uitzending via de website van Computable te beluisteren.

Luister uitzendingen van Smart Technology terug.

Meer informatie over Smart Technology op New Business Radio.

Slimme wegreclame door machine learning

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Reacties

Ja want je rijdt natuurlijk altijd als enige op de weg. Hoe werkt gepersonaliseerde reclame als je het presenteert aan een groep?
In Londen hebben ze ook zoiets bij Piccadilly circus. De reclames zouden ook zogenaamd aangepast worden naar het publiek wat er rondloopt, obv camera's en herkenning van autos. Je ziet gewoon steeds dezelfde reclames in een loop.

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2017-12-07T10:41:00.000Z Christel Tuin
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.