Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Machine learning maakt slimme wegreclame mogelijk

07 december 2017 - 09:413 minuten leestijdActueelCloud & InfrastructuurCloudian
Christel Dieleman
Christel Dieleman

Door slimme opslag en processing van data krijgen autobestuurders in Japan wegreclame te zien op basis van het type en model van hun voertuig. Deze steeds intelligentere wegreclame is een resultaat van de object storage-oplossing van Cloudian gecombineerd met machine learning. Deze verbinding maakt volgens het bedrijf lerende applicaties mogelijk. Dit vertelt Jacco van Achterberg, vice president EMEA bij Cloudian, in het radioprogramma Smart Technology.

Daarnaast gaat Van Acherberg, die eveneens Computable-expert is, ook in op het verschil tussen cloud en object storage en legt uit hoe de slimme wegreclame in Japan werkt. ‘Camera’s filmen de auto’s en de data uit deze camera’s wordt vervolgens via software getagd. Hoe meer data de software te verwerken krijgt, hoe slimmer de data wordt. Uiteindelijk kan de software de beelden realtime analyseren, waardoor bestuurders van luxe auto’s reclame van luxe vakanties te zien krijgen, en bezitters van gezinsauto’s advertenties van familieparken zien verschijnen.’   

Van Achterberg was eergisteren, dinsdag 5 december 2017, te gast in het radioprogramma Smart Technology van New Business Radio. De presentatie is in handen van Richard van Tilborg, eveneens expert bij Computable. Ict-vaktitel Computable is mediapartner van het programma.

Uitzending

Van Tilborg gaat in de radio-uitzending ook in op de laatste nieuwtjes uit onze branche. Zo komt Amazon met de Amazon Key, volgens het bedrijf de oplossing waardoor je niet meer thuis hoeft te zijn als je een pakketje verwacht. ‘Het gaat hierbij om een slot wat je op je deur kan plaatsen, met een bijbehorende camera. Het slot kun je openstellen voor de bezorgers, zodat zij naar binnen kunnen om het pakketje daar neer te leggen. Met de camera kun je de bezorgers in de gaten houden. Op deze manier hoopt Amazon minder verzendkosten te hebben en de klant een betere service te bieden’, aldus de presentator.

Ook gaat hij in op de hoeveelheid sensoren op zelfrijdende auto’s. Dit aantal wordt volgens Apple namelijk een stuk minder. Van Tilborg: ‘Apple schijnt onder de projectnaam ‘project Titan’ druk bezig te zijn met zelfrijdende technologie. Eén van de technologieën die ze onderzoeken is VoxelNet. Hiermee kunnen het aantal sensoren op de auto verminderd worden. Extra videocamera’s zouden niet meer nodig zijn om fietsers en wandelaars te herkennen, omdat dit met de VoxelNet-technologie allemaal via de zogenaamde Lidar-systemen kan. Die systemen worden sowieso op de auto gebruikt, waardoor er dus een aantal sensoren minder nodig zijn.’

Door linksboven op de play-button te klikken is de uitzending via de website van Computable te beluisteren.

Luister uitzendingen van Smart Technology terug.

Meer informatie over Smart Technology op New Business Radio.

Slimme wegreclame door machine learning

Meer over

Storage

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    samenwerking
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Cloudian introduceert HyperForce-partnerprogramma

    Eén reactie op “Machine learning maakt slimme wegreclame mogelijk”

    1. Jogaa schreef:
      7 december 2017 om 12:35

      Ja want je rijdt natuurlijk altijd als enige op de weg. Hoe werkt gepersonaliseerde reclame als je het presenteert aan een groep?
      In Londen hebben ze ook zoiets bij Piccadilly circus. De reclames zouden ook zogenaamd aangepast worden naar het publiek wat er rondloopt, obv camera’s en herkenning van autos. Je ziet gewoon steeds dezelfde reclames in een loop.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs