Salesforce neemt rpa-specialist Servicetrace over

Salesforce

Salesforce heeft een definitieve overeenkomst gesloten voor de overname van het Duitse Servicetrace. Dat bedrijf maakt software voor robotic process automation (rpa). Op termijn zal het een onderdeel worden van Salesforce-dochter Mulesoft.

Met RPA kunnen bedrijven snel manuele en repetitieve taken te automatiseren in bijvoorbeeld it-servicedesks, financiën, human resources, klantenondersteuning en diens meer. Het wordt vaak gezien als een gemakkelijke opstap naar volledige automatisering. Servicetrace zal Mulesoft in staat stellen om een 'unified integration'-, api-management- en rpa-platform te leveren, dat het Salesforce Customer 360-platform verder zal verrijken’, zegt Mulesoft-baas Brent Hayward in een blogbericht. 

Servicetrace moet een aanvulling worden op de eigen ‘Einstein Automate’-oplossingen van Mulesoft en moet zo end-to-end automatisering van workflows in een organisatie mogelijk maken, aldus Hayward. Mulesoft werd door Salesforce in 2018 overgenomen. 

Servicetrace werd in 2006 opgericht en heeft zijn hoofdkantoor in Hessen. Hoeveel het bedrijf voor het bedrijf betaalt, werd niet bekendgemaakt. Tegen het derde kwartaal van het boekjaar (eind oktober) zou deal rond moeten zijn. 

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden
Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste ict-nieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2021-08-04T16:39:00.000Z Frederic Petitjean
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.