Nodalview sluit pact met Matterport

vastgoed

De Brusselse scale-up Nodalview, die een platform maakt waarmee immomakelaars virtuele huisbezoeken kunnen organiseren, heeft een alliantie gesloten met Matterport. De Amerikaanse onderneming gaat de software van Nodalview integreren in de eigen online-tools.

Nodalview werd opgericht in 2016. Via de site kunnen makelaars en huizenverkopers foto’s en video’s uploaden om zo digitale huisbezoeken in 3d te organiseren. De markt voor dit soort toepassingen heeft sinds corona en de bijhorende lockdowns een stevige vlucht vooruit genomen. Nodalview heeft ongeveer tienduizend gebruikers in dertig landen. Op de loonlijst staan tachtig werknemers.

Het beursgenoteerde Matterport is in honderd landen aanwezig en heeft 50.000 klanten.

‘Vaak wordt gedacht dat wij en Matterport dezelfde markt bedienen, maar dat klopt niet helemaal. Hun platform is uitgebreider en ingewikkelder en richt zich met zijn building information management) en cad-tools veel meer op architecten en projectontwikkelaars’, zegt Nodalview-ceo Thomas Lepelaars. ‘Door de samenwerking wordt de technologie van Matterhorn een bijkomende laag op onze site.’

Met de tools van Matterport wordt het voor Nodalview mogelijk een soort ‘digital twin’ van een pand te maken, dat dan door een geïnteresseerde koper is te bezoeken. ‘We meten ook het engagement van bezoekers’, legt Lepelaars uit. ‘Hoelang blijven ze in een bepaalde kamer staan? Waar kijken ze naar? Welke kamers bezoeken ze niet? Welke route nemen ze? Op die manier proberen we de motieven van kopers beter te begrijpen en kunnen we later potentiële klanten veel gerichter benaderen.’ 

Uiteindelijk zal de technologie virtuele ‘open houses’ mogelijk maken, zegt Lepelaars, opendeurdagen waar met pakweg vijftig belangstellenden tegelijk een huis bezocht wordt. ‘Niet in het echt, maar als een soort webinar. Dat heeft voordelen: het huis moet niet voortdurend schoongemaakt worden, de ervaring is eersteklas, het pand wordt sneller verkocht en voor een hogere prijs omdat je meer klanten kunt aanspreken.’

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden
Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste ict-nieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2021-12-09T10:09:00.000Z Frederic Petitjean
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.