Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Ook Adobe gooit zich op de metaverse

16 maart 2022 - 10:28ActueelCloud & InfrastructuurAdobe
Frederic Petitjean
Frederic Petitjean

Adobe heeft een ‘metaverse-ready playbook’ voor merken uitgebracht en een preview gegeven van zijn aankomende Substance 3D Modeler en augmented reality (ar)-winkelervaringen. Dat deed het op zijn jaarlijkse Adobe Summit. Adobe wil op die manier klanten helpen voorbereiden op de komst van de metaverse.

Op zijn bijeenkomst onthulde Adobe ook samenwerkingen met The Coca-Cola Company, Epic Games, Nascar en NVIDIA rond een reeks technologische ontwikkelingen om hen klaar te stomen voor de metaverse. Het gaat dan over tools voor 3d- en contentcreatie zoals Substance 3D en Adobe Aero (voor ar) waardoor merken hun content sneller en efficiënter kunnen fabriceren. 

Adobe mikt ook op, wat het noemt, ‘virtuele handelservaringen’. Het werkt met duizenden bedrijven samen om digitale winkeletalages en andere e-commerce-ervaringen mogelijk te maken. Dat moet klanten in staat stellen ‘immersieve ervaringen’ te creëren, waarbij gebruikers zowel virtuele als fysieke producten in de virtuele wereld kunnen kopen. Klanten zullen online een foto van een product nemen en automatisch de exacte grootte en pasvorm ervan in hun huis gerenderd kunnen zien. Zo smelt de virtuele en fysieke wereld samen.

Dat soort virtuele producten zal ook belangrijker worden, denkt Adobe. Ook via online-personages en avatars moeten klanten gepersonaliseerde ervaringen geleverd kunnen worden.

Eerste integraties

Dergelijke middelen zullen uiteindelijk in de Experience Cloud geïntegreerd worden, het cloudplatform van Adobe. De eerste integraties staan al gepland: Adobe Commerce, Adobe Experience Manager, Adobe Analytics, en Adobe Target zullen de overstap maken. Eerder kondigde Adobe al een nauwere integratie aan van 3d-content, -effecten en -mogelijkheden in zijn portfolio van Creative Cloud-applicaties.

Later dit jaar zal Adobe zijn 3d-mogelijkheden in Adobe’s Substance 3D Collection, die momenteel Substance 3D Stager, Painter, Sampler, Designer en 3D Asset Library omvat, uitbreiden met een volledig nieuwe Substance 3D Modeler-app. Daardoor wordt dit pakket een volledige end-to-end-oplossing voor 3d-visuals en -ervaringen. 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    MWC 2022 in de ban van nft en metaverse

    OpinieInnovatie & Transformatie

    Metaverse biedt kansen maar is niet risicoloos

    Metaverse
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Zitten wij straks uur per dag in de metaverse?

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Retail VS toont grote belangstelling voor metaverse

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Overname van Figma door Adobe nog onzeker

    Adobe
    ActueelWerkplek & Beheer

    Adobe staat integratie Firefly in bedrijfssysteem toe

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs