Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Marketeers zetten volop in op digitale tools

25 maart 2020 - 08:57ActueelCarrière
Suzanne Martens
Suzanne Martens

Nederlandse marketeers lopen voorop in de adoptie van nieuwe marketingtools. Helaas worden de nieuwe assets vervolgens niet optimaal inzetten. De it-investering wordt dus niet optimaal benut. Dit komt vooral doordat marketeers met traditionele systemen moeten werken die de nodige uitdagingen met zich meebrengen.

Dat blijkt uit het rapport ‘Not Another State of Marketing’ van HubSpot, waarbij 3.400 marketeers wereldwijd zijn ondervraagd over hun strategieën en visie voor 2020 en het budget en de tools die ze daarvoor tot hun beschikking hebben.

Nederlandse marketeers verkennen volop nieuwe strategieën om bijvoorbeeld hun publiek op nieuwe manieren te bereiken. Zo maakt een kleine drie kwart gebruik van het zogeheten account based marketing, waarbij een individu als één markt wordt beschouwd. Wereldwijd zet zes op de tien marketeers deze techniek in. Ook worden drip-campagnes (e-mails die verstuurd worden volgens een tijdslijn) geautomatiseerd (20 procent) en wordt er voor content marketing (27 procent) een beroep gedaan op tools.

Echter hebben deze nieuwe strategieën niet altijd tot het gewenste resultaat. Dit komt bij een kwart door een gebrek aan de benodigde data om potentiële klanten optimaal te segmenteren en te adresseren.

Automatisering

Nederlandse organisaties lopen voor op de internationale collega’s op het gebied van de automatisering van bedrijfsprocessen. Zo is bij 84 procent van de Nederlandse organisaties digitalisering doorgevoerd, terwijl dat gemiddelde internationaal op 68 procent ligt.

Deze automatisering wordt echter nog vrij weinig bij marketingafdelingen ingezet: slechts 13 procent van de Nederlandse marketeers profiteert van deze digitalisering. Dit percentage ligt hoger bij andere afdelingen. Vooral sales (21 procent), finance (18 procent) en customer support (16 procent) ervaren positieve gevolgen naar aanleiding van de automatisering van (bedrijfs)processen.

Meer over

GIS

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    Handen
    ActueelSoftware & Development

    Workday en Randstad slaan handen ineen

    ActueelCarrière

    Veroordeelde ASML-spion overtrad sancties en pleegde computervredebreuk

    AchtergrondCarrière

    OR kritisch, UWV vastberaden: start reorganisatie met ‘Verandermotor’

    British Post Office
    AchtergrondOverheid

    Britse postkantoorschandaal: Fujitsu-software leidde tot rechtsdwalingen met tragische gevolgen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kort: groeigeld voor Conpend en Basetime, Odin koopt Assyst (en meer)

    Beursvloer Cybersec Netherlands
    EventsSecurity & Awareness

    Waarom Amerikaanse techreuzen geen soevereiniteit kunnen garanderen

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    Private AI helpt gemeenten met vertrou...

    In een tijd waarin gemeenten geconfronteerd worden met groeiende verwachtingen van burgers, toenemende wet- en regelgeving en druk op budgetten,...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs