Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Coldplay krikt duurzame imago SAP op

05 augustus 2022 - 09:25ActueelInnovatie & TransformatieSAP
William Visterin
William Visterin

Vanavond brengt Coldplay zijn eerste concert in België. Samen met SAP creëerde de band de Coldplay Music Of The Spheres World Tour app die het duurzaamheidsaspect moet benadrukken. Tegelijk moet Coldplay SAP helpen om zich nog meer te positioneren op duurzaamheid. De app is een showcase voor hun cloudtoepassingen.

Met meer dan vijf miljoen fans die reizen om hun shows te zien, valt de milieu-impact van de Coldplay-concerten niet te onderschatten.  ‘De afgelopen jaren hebben we nagedacht over hoe we duurzaamheid centraal kunnen stellen tijdens onze tournee, en de app speelt een grote rol bij het tot leven brengen van die visie en inzet’, aldus de Coldplay in het gezamenlijk persbericht.

De app, ontwikkeld met SAP, geeft Coldplay meer transparantie in de milieu-impact van hun tour en moet helpen hun tour duurzamer te maken, terwijl het tegelijk moet zorgen voor een connectie met hun fans. Toen de band op zoek ging naar manieren om hun wereldtour duurzamer te maken, stelde de groep vast dat het reizen van het publiek een groot deel van de koolstofuitstoot van de tour uitmaakt.

Push-notificaties

Aangedreven door SAP Analytics Cloud kan het team van de band – per concert, land en continent – volgens het persbericht de milieu-impact ervan inschatten en checken hoe ze de uitstoot tijdens de tour zullen compenseren. De technologie zorgt ervoor dat details over de tour, locaties en ondersteunende acts in de app worden bijgehouden. Op basis hiervan belicht de app Coldplay’s duurzaamheidspartners, publiceert het bandvideo’s, stuurt het real-time push-notificaties naar fans voor shows en moedigt het fans aan om groenere reisopties te kiezen voor het bijwonen van optredens.

De app en samenwerking is een showcase voor SAP Cloud for Sustainable Enterprises, gebaseerd op het SAP Business Technology Platform, dat in dit geval wordt gebruikt om de CO2-voetafdruk van fans te berekenen in het reisgedeelte van de app.

Marketing showcase

Natuurlijk valt het marketingaspect niet te versmaden. Coldplay moet SAP helpen om zich nog meer te positioneren op duurzaamheid en natuurlijk ook de SAP Cloud for Sustainable Enterprises verder in de markt te zetten. Dan kan een samenwerking met een van de meest populaire bands op deze planeet mogelijk wel een handje helpen.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Spoelstra Spreekt: Prinsesjesdag

    Innovatie & Transformatie

    Aspire11 lanceert miljoenenfonds voor groeibedrijven; ook Nederland in beeld

    Overheid

    Defensie wil naar een betere commandovoering

    Fred Streefland
    Innovatie & Transformatie

    Cyber Resilience: de randvoorwaarde voor elke business

    Data & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    Data & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs