ValueBlue biedt ANWB inzicht in it-landschap

Saas-tool helpt bond met 'digital twin' van de bedrijfsprocessen en ict-omgeving

ANWB gaat in zee met ValueBlue, de ontwikkelaar van BlueDolphin. De samenwerkingstool voor enterprise-architectuur moet de toeristenbond verder helpen bij de digitale transformatie en daarmee met de verbetering van de dienstverlening.

BlueDolphin geeft inzicht in de opbouw van het it-landschap en hoe hiermee de bedrijfsvoering ondersteuning vindt. Jelle Visser, marketing en business development manager ValueBlue, licht desgevraagd toe dat BlueDolphin als een platform gaat fungeren om alle informatie over de business en it van ANWB in te borgen. ‘Het wordt dus een digitaal evenbeeld van de organisatie. Bij onderzoeksbureau Gartner noemen ze dat bijvoorbeeld ‘digital twin of the organization'.’

En dat is met 3.718 medewerkers en ruim 4,5 miljoen leden geen kleine organisatie; een organisatie bovendien die een breed palet aan diensten en producten aan haar leden en de markt biedt. Dit portfolio wordt meer en meer digitaal ingericht.

Visser vervolgt dat een digitaal evenbeeld van de organisatie ervoor zorgt dat ANWB sneller en beter beslissingen kan nemen op allerlei vlakken. ‘Digitale transformatie, informatiemanagement, risk & compliancy. De organisatie wordt wendbaarder, wat zeker bij een grote organisatie als ANWB zeer waardevol is.’ Wanneer een proces bij ANWB geoptimaliseerd wordt, aldus Visser, moeten het proces en de stappen die hierin opnieuw uitgedacht en geïmplementeerd worden. ‘Maar dat niet alleen, er moet ook gekeken worden welke mensen, informatie, applicaties en systemen betrokken zijn bij het proces. Goede kans dat ook deze aangepast moeten worden aan het nieuwe proces. Door een digitaal evenbeeld van de organisatie is de impact van de wijziging te voorspellen. Dit vergt dan minder vooronderzoek en is dus efficiënter, en stelt de organisatie beter in staat in te schatten of de wijziging iets oplevert.’

Over ValueBlue

ValueBlue is in 2011 opgericht door Jelle Visser en zijn vader, directeur Wilko Visser. In 2014 zette het bedrijf BlueDolphin op de markt, de saas-samenwerkingsapplicatie om het digitale landschap en de bedrijfsprocessen van organisaties in kaart te brengen. BlueDolphin wordt nationaal en internationaal gebruikt door zo’n honderd organisaties, waaronder Nederlandse gemeenten, het Prinses Maxima Centrum, het Rijksmuseum, de Erasmus Universiteit, Heijmans, Boskalis en NIBC.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met je persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2019-03-01T16:23:00.000Z Cees Visser
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.