Noren nemen Delta Lloyd-spin-off Brightmaven over

Overname samenwerking akkoord partnership

Het Noorse Mohawk Analytics neemt het Nederlandse technologiebedrijf Brightmaven uit Venlo over. Beide bedrijven focussen zich op technologie op het gebied van diefstal en fraudegerelateerde schadereductie in de verzekeringsbranche. Het overnamebedrag is niet bekendgemaakt.

Brightmaven is een spin-off van Delta Lloyd die mede is geïnitieerd en gefinancierd samen met ai-bedrijf 8vance Matching Technologies en opsporingsexpert Triple Mi Company. De onderneming helpt verzekeraars met het terugvinden van gestolen objecten. De virtuele speurneus Sjerlok maakt gebruik van big data en artificial intelligence en doorzoekt internet naar informatie over gestolen lading, machines en voer- en vaartuigen. Dit gebeurt samen met onderzoeksbureaus en de politie. Door het zoekproces te digitaliseren, neemt de terugvindkans toe. Dat verlaagt de schadelast en het maakt diefstal van voertuigen minder interessant.

Nieuwe producten en diensten

"Brightmaven heeft verschillende verzekeraars als klant zoals Delta Lloyd, Ohra en ABN Amro-verzekeringen"

De overname versterkt het vermogen van Mohawk om een uitgebreidere en kwalitatief betere service te bieden aan bestaande klanten in meer dan vijftien landen. Doel is dat beide bedrijven nieuwe en betere producten op de markt gaan brengen. Espen Fjeldberg, ceo van Mohawk, geeft aan dat de gecombineerde onderneming ook meer diensten aan klanten wil aan gaan bieden.  

8vance Matching Technologies, dat de helft van de aandelen van Brightmaven in handen had, zal zich nu volledig richten op het matchen van technologieën voor recruitment en persoonlijke ontwikkeling. Han Stoffels, ceo van 8vance Matching Technologies en medeoprichter van Brightmaven, stelt dat drieënhalf jaar na de oprichting van Brightmaven, deze overname een belangrijke stap is in het realiseren van de wereldwijde ambities van Brightmaven en haar team. Medeoprichter en voormalig coo Ron Vermeulen, wordt aandeelhouder van Mohawk. ‘Ik zal de reis die ik ben begonnen met de Sjerlok-tool voortzetten en ik kijk ernaar uit om het tool en de service aan alle bestaande Mohawk-klanten te presenteren’, besluit hij.

Mohawk is een internationale organisatie die in dertig verschillende landen actief is. Klanten zijn onder meer verzekeringsmaatschappijen, schade-experts, privédetectives, financiële instellingen, rechtshandhavingsinstanties, advocaten, banken en overheidsinstellingen. Ook Brightmaven heeft verschillende verzekeraars als klant zoals Delta Lloyd, Ohra en ABN Amro-verzekeringen.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden
Vacatures Digital Workplace

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2020-04-24T09:28:00.000Z Christel Dieleman
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.