Dat is een forse verbetering ten opzichte van een jaar geleden. In 2003 was nog 39 procent van de belangrijkste klanten die mening toegedaan. Dat blijkt uit een onderzoek afgelopen zomer onder 236 lezers van het blad Supply Chain Management Review en klanten van ict-dienstverlener Computer Sciences Corporation.
Het percentage onderzochten dat de onderlinge relatie als redelijk tot zeer effectief karakteriseert is gegroeid van 30 procent in 2003 tot 37 procent in het afgelopen jaar. Bedrijven die scm toepassen hebben met name vooruitgang geboekt op het terrein van inkoop en sourcing (23 procent), logistiek (20 procent, 7 procent meer dan in 2003), voorspellen en plannen (19 procent, omhoog van 10 procent in 2003).
Het aantal respondenten dat in de samenwerking met klanten aangaf sterke vooruitgang te hebben geboekt bleef opmerkelijk genoeg gelijk met de uitkomsten van 2003. Niettemin werd de interne en externe samenwerking met klanten en leveranciers gezien als het belangrijkste aandachtspunt.
Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn: