Amadeus levert Air France-KLM e-handelsoftware

Dit artikel delen:

Amadeus, leverancier van software en ict-oplossingen aan de reis- en toeristenbranche, levert ook de komende vijf jaar aan Air France-KLM het e-handelsproduct Flex Pricer. De Frans-Nederlandse luchtvaartgroep gebruikt de software voor zijn nationale en internationale websites. Met de software krijgen reizigers op sites airfrance.com en klm.com dezelfde standaard selfservice-functionaliteiten voor het zoeken naar Air France-KLM-vluchten, het verkennen van speciale aanbiedingen, het verzilveren van frequent flyer-mijlen of het omboeken van alternatieve reismogelijkheden.

Volgens Amadeus gebruiken inmiddels zo'n honderd luchtvaartmaatschappijen de e-commerce-software voor merchandising, boekingen en diensten. Naast Flex Pricer biedt Amadeus ook de e-Retail Booking Engine als product aan.

Air France-KLM is een belangrijke klant voor Amadeus. Het luchtvaartconcern werkt met het Altéa-platform voor de ondersteuning van verkoop- en reserveringsactiviteiten.

KLM sloot in 2006 met het Spaanse Amadeus een overeenkomst voor de implementatie van de verkoop- en reserveringsactiviteiten. Amadeus werd in 1987 opgericht door de luchtvaartmaatschappijen Air France, Lufthansa, Iberia en SAS.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Nieuwsbrief

Wil je dagelijks op de hoogte gehouden worden van het laatste ict-nieuws, trends en ontwikkelingen? Abonneer je dan op onze gratis nieuwsbrief.

Vul een geldig e-mailadres in

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2013-06-21T10:58:00.000Z Rik Sanders


Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.