Bedrijven als Audi, Foot Locker, Hertz en Neiman Marcus zagen het verloop van personeel significant afnemen door het gebruik van PeopleAnswers. Daarnaast verbeterde zij de klantenservice en realiseerden de bedrijven meer inkomsten doordat kandidaten grondiger en op een meer analytische wijze werden gekwalificeerd.
Dna-profiel
PeopleAnswers investeerde meer dan een decennium in big data en uit de gegevens bleek dat er 39 kenmerken zijn die een goede indicatie vormen voor de prestaties van een nieuwe werknemer. Te denken valt aan ambitie, discipline, energie, aanvaarding van gezag, aandacht voor detail, flexibiliteit, plichtsgetrouw en empathie. PeopleAnswers beheert statistische gegevens van online interviews met een maximum van jaarlijks twintig miljoen sollicitanten die uit verschillende branches en regio’s komen en verschillende functies vervullen. Op basis van de 39 prestatie-eigenschappen wordt een dna-profiel opgesteld.
Met de overname van PeopleAnswers biedt Infor een hcm-suite die een case biedt voor big data die gemeten kan worden. Bij een grote retailer realiseerden winkels die PeopleAnswers gebruikten bijvoorbeeld 30 procent meer verkopen en hadden minder verloop dan de winkels die het platform niet inzetten. De retailer standaardiseert op PeopleAnswers-software en centraliseert daarmee het wervingsproces.
Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn: