Oracle koopt maker software voor koopgedrag klanten

Oracle neemt voor een onbekend bedrag ProfitLogic over. Dat privébedrijf produceert software voor het inschatten (forecasting) van koopgedrag van klanten en daarmee van de te verwachten verkoop.

De koop is bedoeld om de concurrentiestrijd met erp-leverancier SAP op te voeren. Die Duitse softwareproducent betreedt evenals Oracle nieuw terrein, wat ze meer in elkaars vaarwater brengt. Analisten zien de overname van ProfitLogic als een logische stap voor Oracle om sterker te zijn in bepaalde vertikale markten, zoals die voor winkelketens (retail).

 

Dit is alweer de vijfde overname van Oracle in korte tijd. Eerder kocht de databasefabrikant al Peoplesoft, TimesTen, Retek en Oblix.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2005-07-06T11:08:00.000Z Jasper Bakker
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.