SAP zet wereldwijd handelsnetwerk op

Dit artikel delen:

SAP heeft tijdens zijn wereldwijde Sapphire Now-conferentie het SAP Business Network aangekondigd. Dit komt voort uit het koppelen van de drie bestaande netwerken SAP Ariba Network, SAP Logistics Business Network en SAP Asset Intelligence Network. Volgens het Duitse softwareconcern ontstaat er zo een internationale gemeenschap van ruim 5,5 miljoen organisaties die met elkaar zaken kunnen doen en een actueel inzicht krijgen in operationele processen.

Volgens Christian Klein, bestuursvoorzitter en lid van de raad van bestuur van SAP, heeft de pandemie aangetoond hoe belangrijk het is om in het internationale handelsverkeer over soepel verlopende toeleveringsketens te beschikken. Zeker omdat veel bedrijven vanwege de coronacrisis (deels) zijn overgestapt op een e-commerce-oplossing. SAP heeft zich het afgelopen jaar daarom toegelegd op het kunnen aanbieden van een samenhangend netwerk voor het naadloos verbinden van de supply chain met een e-commerceshop waarbij een actuele voorraadcheck mogelijk is.

Dit netwerk heet het SAP Business Network en in ontsproten uit het verbinden van het inkoopnetwerk Ariba, het supply chain management-netwerk Logistics en het bedrijfsmiddelenbeheernetwerk Asset Intelligence van SAP. Het bedrijf zelf noemt het een 'een ecosysteem voor bedrijven die zaken met elkaar doen. Via een centrale portal krijgen de leden van het nieuwe netwerk een holistisch inzicht in hun supply chain, logistiek, traceerbaarheid, materieelbeheer, onderhoud en operationele processen.'

Klein noemt het SAP Business Network een voorbeeld van waar zijn bedrijf de afgelopen tijd de nadruk op heeft gelegd: integratie (van zakelijke oplossingen) en zorgen voor een goede beleving bij klanten ('customer succes'). De topman wijst er bijvoorbeeld op dat het Ariba-inkoopnetwerk nu helemaal is ingebed in de SAP-omgeving en hetzelfde datamodel gebruikt als de achterliggende enterprise resource planning (erp)-omgeving SAP 4/Hana. Ook de software van dochterbedrijf Qualtrics, waarmee organisaties het sentiment onder hun klanten peilen, is in alle oplossingen te gebruiken.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2021-06-03T11:55:00.000Z Rik Sanders