Het aanvragen én verkrijgen van een hypotheek gaat in Groot-Brittannië gepaard met veel onnodige kosten, vertragingen en frustraties bij klanten. In reactie daarop maakt de Britse startup Trussle gebruik van ‘technologie die de ervaring van het afsluiten van een hypotheek sneller en eenvoudiger maakt’.
Katie Halfhead legt desgevraagd uit dat Trussle het hypotheekproces voor alles stroomlijnt. ‘We stellen klanten in staat om binnen vijftien minuten online een aanvraag te doen, veilig, zonder papierwerk, wachttijden en makelaarskosten. Via onze technologie én onze expertise zoeken we in meer dan 12.000 hypotheekaanbiedingen op de markt om op basis daarvan het juiste product voor onze klant binnen te halen.’
Volgens de woordvoerster is Trussle de eerste Britse online-hypotheekmakelaar die in een dergelijk korte tijd een veilige hypotheek aanbiedt. Ook levert de onderneming een continue hypotheekbewakingservice. ‘Dat betekent dat we de hypotheken van onze klanten bijhouden en hen informeren wanneer er een geschiktere deal voorbijkomt. Zo betalen ze nooit meer dan nodig,' aldus Halfhead.
Verdubbeld
Hoewel de startup naar eigen zeggen afgelopen jaar sterk is gegroeid en de klantportefeuille bijna is verdubbeld, is het de vraag of die revolutie zich aandient. Zo bracht een investeringsronde in het voorjaar van 2018 nog een kleine zestien miljoen euro op – nu een afname dus – en verliet directeur Ishaan Malhi begin dit jaar onverwachts het vijf jaar geleden door hem opgerichte fintechbedrijf.
Overigens lijkt Trussle geen ambities te hebben om buiten het Verenigd Koninkrijk actief te worden. Dat betekent dat Rabobank alleen als investeerder optreedt en de 'hypotheekaanvrager' niet op de Nederlandse markt gaat zetten.
Uw reactie
LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren