Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Bedrijfswebsites niet makkelijk doorzoekbaar

26 januari 2006 - 11:49ActueelInnovatie & Transformatie
Rian van Heur
Rian van Heur

Bedrijven houden bij de ontwikkeling van hun website nog te weinig rekening met de doorzoekbaarheid ervan voor zoekmachines. Volgens zoekmachine marketeer Tribal Internet Marketing is de meest gemaakte fout het gebruik van navigatie met javascript.

Een zoekmachine kan pagina’s van websites die javascript-navigatie gebruiken niet of nauwelijks ‘bekijken’ en indexeren. Gevolg is dat de spider/robot van de zoekmachine moeite heeft met het bepalen van de relevantie van de site. Het resultaat is dat de site op een minder gunstige plaats in de zoekresultaten verschijnt.

Tribal Internet Marketing geeft daarom een top vijf van do’s en don'ts. Op één staat het gebruik van javascript voor navigatie. Op twee wordt het gebruik van lange parameters afgeraden. Op plaats drie staat het gebruik van een sitemap. Op de vierde plaats staat het maken van goede content zodat de robot de site goed kan ‘lezen’. En op vijf staat het beperken van redirects.

Meer over

Javascript

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kort: Conscia neemt Open Line over, 6,1 miljoen voor 3d-oplossing tandenknarsen (en meer)

    OpinieSecurity & Awareness

    Over post-quantum security (en waarom je nú moet handelen)

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kort: 15 miljoen voor QuiX Quantum, NTT Data met Eurofiber in 5G-zee (en meer)

    ActueelInnovatie & Transformatie

    RIVM moet grip houden op doorontwikkeling Praeventis  

    TNO
    ActueelInnovatie & Transformatie

    TNO: zonder megaclusters geen nieuwe ASML

    MagazineInnovatie & Transformatie

    Spoelstra Spreekt: Onzekere inkoper

    5 reacties op “Bedrijfswebsites niet makkelijk doorzoekbaar”

    1. Boris Eetgerink schreef:
      26 januari 2006 om 13:34

      Waarom staat er nergens (in ieder geval niet in deze samenvatting) iets over het gebruik van volledige Flash sites? Ik kan het mis hebben, maar volgens mij kunnen zoekmachines ook niet goed overweg met Flash.

      Login om te reageren
    2. PSAOverwater schreef:
      27 januari 2006 om 14:06

      Is het gebruik van een sitemap nu een do’s of do not? Ik ben bezig met een nieuwe website en doe dat op aanraden van mijn leverancier met een site map

      Login om te reageren
    3. mkdevries schreef:
      29 januari 2006 om 10:18

      Omdat tribal een commercieel bedrijf is en het daarom niet zo nauw neemt met hun conclusies, als ze maar leiden tot klandizie is hun voornaamste criterium.

      Login om te reageren
    4. Rens schreef:
      1 februari 2006 om 09:16

      Flash is ook niet goed maar dat weten de meeste bedrijven inmiddels wel. Een sitemap is zeker een ‘do’

      Login om te reageren
    5. Jeroen Nederhoed schreef:
      13 maart 2006 om 15:02

      Het gebruik van Flash in je websites hoeft niet nadelig te zijn voor zoekmachines. De meeste zoekmachines gaan bij het ontbreken van statische content (HTML text) af op de titel, page description en op de keywords. Zelfs Goolgebot schijnt dan nog wel eens naar de keywords te kijken. Met deze keywords zou je dan scherpe dingen kunnen doen 😉

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    Private AI helpt gemeenten met vertrou...

    In een tijd waarin gemeenten geconfronteerd worden met groeiende verwachtingen van burgers, toenemende wet- en regelgeving en druk op budgetten,...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs