Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

iDEAL grote onbekende bij internet-consumenten

27 januari 2006 - 11:36ActueelInnovatie & Transformatie
Jolein de Rooij
Jolein de Rooij

Van de internet-consumenten heeft zo'n 60 procent nog nooit van iDEAL gehoord, en 25 procent heeft geen idee hoe deze online betalingsmethode werkt.

Dat concludeert Kortingswinkel.nl na een onderzoek onder 512 internetconsumenten. Slechts 15 procent van de ondervraagden kende iDEAL, en wist hoe het werkte.

 

Directeur Edzard Gelderman van Kortingswinkel.nl: "De banken die het nieuwe betalingssysteem gezamenlijk hebben geïntroduceerd blijven achter bij de promotie ervan." Van de ondervraagden heeft 75 procent niets gemerkt van promotie door de banken.

iDEAL werd gelanceerd op 4 oktober 2005. de lettercombinatie staat voor I deal (Engels voor ik handel). Het is een gezamenlijke standaard voor internetbetalingen van Rabobank, ABN AMRO, ING Bank en de Postbank. SNS en Fortis zullen in een later stadium aanhaken.

Betalen met iDEAL (www.ideal-betalen.nl) is internetbankieren vanuit een webwinkel. Om internet-aankopen te betalen klikken klanten op het iDEAL-icoon en selecteren hun bank uit een uitklapmenuutje. Dan verschijnt er een pop-up, met daarin een internetbankier-scherm van hun eigen bank. Vervolgens verloopt het afrekenen net als bij internetbankieren.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Webwinkeliers vinden betaalsysteem iDEAL duur

    Computable.nl
    ActueelGovernance & Privacy

    Falend internetbetaalsysteem dupeert banken

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    ABN Amro brengt goedkope iDeal-variant

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Beheer online betalen iDEAL naar Atos Origin

    4 reacties op “iDEAL grote onbekende bij internet-consumenten”

    1. Wim schreef:
      27 januari 2006 om 13:20

      Ik heb het al een paar keer naar volle tevredenheid gebruikt.
      Werkt zeer inventief.

      Login om te reageren
    2. Sooki schreef:
      27 januari 2006 om 14:51

      Deze betalingsvorm is gedoemd te mislukken, gezien de hoge marges die de banken opstrijken bij het betalen via Ideal. Niet de betaler, maar de ontvanger van de betaling dient een marge van minimaal 45 Eurocent af te staan aan de bank. De opstartkosten zijn hoog (175 Euro).
      De ondernemer zal wel willen betalen hiervoor, maar de baken zullen zelf voor de promotie moeten zorgen. De ondernemer is niet bereid te betalen voor iets dat niet bekend is.

      Het oude gegeven: De fiscus en de bank zijn altijd de winnaar.

      Login om te reageren
    3. Jerry schreef:
      27 januari 2006 om 16:02

      De transactiekosten zijn m.i. belachelijk hoog: ? 0,62 (? 1,37) per transactie.

      Login om te reageren
    4. Norbert schreef:
      28 januari 2006 om 15:49

      Het verbaast mij dat zo weinigen het kennen.
      Ik heb inmiddels 2x iets online gekocht en met IDEAL betaalt en was verrast door het hoge gebruikersgemak.

      Volgens mij is een ieder die nu al internetbankiert onmiddelijk over de streep als ze er mee kennismaken.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs