Internet-participatiemaatschappij Newconomy breidt met een tweede financieringsronde zijn belang in Yooz.com uit. Het aandeel van beursnieuweling Newconomy in Yooz stijgt door deze transactie van 20 naar 26 procent.
Via de producten van Yooz kunnen mensen online leren hoe het Internet te gebruiken is. Daarnaast biedt Yooz andere websites de mogelijkheid hun site ’te laten uitleggen’ aan bezoekers.
Yooz neemt bezoekers aan de hand en legt hen bijvoorbeeld uit hoe een zoekmachine te gebruiken, hoe te chatten, en hoe email of nieuwsgroepen te gebruiken. In de zeer nabije toekomst wordt ook uitgelegd hoe een boek te kopen of hoe mee te doen aan een online veiling. De doelstelling is om mensen tot efficiëntere en effectievere Internet-gebruikers te maken.
Yooz biedt enkele honderden trainingsmodules in meerdere talen. Het is bedrijf is van oorsprong Nederlands, maar is zeer sterk internationaal gericht. Momenteel heeft Yooz kantoren in Utrecht, Antwerpen (België), Sydney (Australië) en Boston (Verenigde Staten). Tot de partners van Yooz behoren bedrijven als Excite@Home, British Telecom, Skynet (Belgacom) en Planet Media Group (KPN Telecom).
Ruud Smeets, cco Newconomy: "De groei die Yooz.com doormaakt is enorm. Ruimschoots worden de doelstellingen behaald. Vandaar dat het voor ons geen moeilijke beslissing was om ook de tweede financieringsronde voor onze rekening te nemen, te meer daar Yooz.com zich als een zeer actieve netwerkpartner opstelt.