Newconomy neemt een belang van 11,8 procent in Winesmart.com. Dat meldt het Internet-participatiebedrijf dat onlangs naar de beurs is gegaan. Financiële details zijn niet bekendgemaakt.
Winesmart is een e-commercie initiatief voor ‘new world wines’ – niet-Europese wijnen – dat binnenkort vanuit Nederland op de Europese markt actief wordt.
"Opgericht in de Verenigde Staten start Winesmart in Europa over circa drie weken, waarbij Nederland de thuisbasis vormt. De onderneming is actief in het business-to-consumer (b2c) segment van de wijnmarkt en komt op korte termijn met een strategie voor het business-to-business segment (b2b). Winesmart opereert daarbij in het groeisegment ‘nieuwe wereldwijnen’, zoals de Zuid-Afrikaanse, Nieuw-Zeelandse, Australische en Amerikaanse wijnen", aldus Newconomy in een persbericht.
Newconomy spreekt van een ‘indrukwekkend’ bedrijfsplan met interessante groeimogelijkheden in een snelgroeiende nichemarkt. Er zouden op diverse terreinen mogelijkheden zijn voor samenwerking met andere bedrijven binnen het netwerk van Newconomy.
Voor Winesmart betekent de participatie door Newconomy meer dan het verkrijgen van financiële middelen, aldus ceo Curt Howell. "Het geeft ons tevens de toegang tot het netwerk van Newconomy-bedrijven, dat een belangrijke rol kan spelen bij de internationalisering van onze onderneming.