UPC-dochter Chello verlengt zijn inschrijvingsperiode voor nieuwe aandelen met een week. Hiermee stelt zij in feite zijn beursgang uit tot 8 juni. Als enige reden geeft UPC op, ‘dat het nog strategische problemen wil afronden, die van belang zijn voor de toekomstige aandeelhouders’.
De Internet-via-de-kabelprovider was niet bereikbaar voor verder commentaar. Het vermoeden bestaat evenwel, dat de inschrijving op deze nieuwe Internetaandelen bepaald niet overtekend is. Waarschijnlijk is er weinig belangstelling en wil UPC dochter Chello behoeden voor een mislukte beursgang als die van World Online eerder dit jaar.
Overigens was de begeleidende prospectus opmerkelijk eerlijk en wees op ondermee de risico’s bij de aankoop van Chello-aandelen. Zoals een wet die in aantoch is en wellicht de verstrengeling tussen UPC en Chello wil verbreken of snellere Internet-toegang via de telefoon.
Chello, en indirect UPC, ontmoette het afgelopen half jaar veel klachten over de dienstverlening. Wellicht heeft dit ook meegespeeld.