Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

NCR lanceert datapakhuisservice voor dot.com

06 maart 2000 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Veel e-commercie bedrijven zijn voor hun succes in belangrijke mate afhankelijk van het weldoordacht toepassen van datapakhuis-technieken. Alleen daarmee kunnen zij het koopgedrag van grote aantallen klanten volgen en analyseren.

Tegelijkertijd hebben dit soort bedrijven echter de handen vol aan het starten van de activiteiten. Daardoor hebben ze nauwelijks tijd of menskracht beschikbaar om dit soort gegevens te onderzoeken. NCR (http://www.ncr.nl) springt in dit gat met een reeks van uitbestedingsdiensten die specifiek op Internet-bedrijven zijn gericht.
NCR’s activiteiten op dit terrein bestaan deels uit hardware-producten en gedeeltelijk uit programmatuur. Het bedrijf levert onder andere de Teradata databasemachines. Daarnaast richt het zich op een aanpak die het ‘Relationship Technology’ noemt. Het gaat hierbij om datapakhuis- en crm-programmatuur (customer relationship management) voor het koppelen en analyseren van alle binnen de onderneming beschikbare gegevens over klanten. Het Amerikaanse concern verkoopt dit soort hulpmiddelen al geruime tijd aan banken en andere min of meer traditionele datapakhuis-gebruikers, maar biedt dit soort oplossingen nu ook ‘in service’ aan.
NCR ziet goede mogelijkheden voor deze vorm van dienstverlening. Het wijst erop dat de beurswaardering van veel e-commercie bedrijven gebaseerd is op de potentiële waarde die de klanten van dit soort aanbieders vertegenwoordigen. De verwachting dat deze waarde in de toekomst op een hoog niveau zal blijken te liggen, bepaalt de huidige beurskoers, en niet het op dit moment reeds verzilverde potentieel. Veel e-commercie bedrijven zullen er daarom alles aan moeten doen om deze verwachte klantenwaarde ook werkelijk te realiseren. Gebeurt dat niet, dan zal op termijn de beurskoers aanzienlijk teruglopen, en verworden dit soort bedrijven maar al te gemakkelijk tot potentiële overnamekandidaten.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Fred Streefland
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    Cyber Resilience: de randvoorwaarde voor elke business

    AchtergrondData & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    ActueelData & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Navo moderniseert it-infrastructuur met Oracle en Thales

    OpinieInnovatie & Transformatie

    ASMI, de stille kracht achter chip van morgen

    Groei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ING: it-dienstensector groeit licht harder dan economie

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs