Harbinger, een aanbieder van programmatuur voor e-commercie, is een overeenkomst aangegaan met Cataloging Solutions. Deze overeenkomst moet leiden tot een reeks van producten en diensten die het aan e-commercie sites koppelen van complete bedrijfscatalogi aanzienlijk zou vereenvoudigen.
Als onderdeel van de alliantie zal Harbinger ook een niet nader bekend gemaakt belang in Cataloging Solutions nemen.
De opkomst van websites die door één of meer bedrijven worden gebruikt om de inkoop van producten en diensten te stroomlijnen, dwingt steeds meer ondernemingen ertoe om de eigen catalogus met producten en artikelen digitaal beschikbaar te maken. De vraag is welk formaat hiervoor het beste gehanteerd kan worden. Niet iedere inkoopsite gebruikt dezelfde technologie. Bovendien stelt elke inkoopsite eigen eisen aan de manier waarop artikelinformatie en bijvoorbeeld prijsgegevens beschikbaar komen.
Onder de naam Harbinger Catalogexpress heeft deze aanbieder van e-commercie programmatuur nu een reeks van ontwikkel- en beheertools aangekondigd waarmee bedrijven het digitaal beschikbaar stellen van hun catalogus kunnen loskoppelen van de specifieke eisen die aan bijvoorbeeld dataformaten worden gesteld. Hiertoe wordt de software van Cataloging gekoppeld aan onder andere de Knowbilitylogic geheten datadictionary van Harbinger. Hierdoor zijn gebruikers volgens de aanbieder beter in staat hun eigen gegevens te beheren en aan te leveren aan elektronische marktplaatsen als inkoopsites.
Beter beheer van de gegevens leidt volgens Harbinger (http://www.harbinger.com) tot een aanzienlijke versnelling van de ’time to market’. De tijd die nodig is voor het voorbereiden van een e-catalogus zou op deze manier met 70 procent zijn terug te brengen.