Het nieuwe bedrijf Nowonder in Californië brengt mensen die IT-problemen hebben samen met deskundigen die mogelijk een antwoord hebben. De website van het bedrijf voorziet in een tweetal diensten.
Allereerst kunnen aanbieders van technische expertise en deskundigheid zich laten registreren als potentiële aanbieder van ondersteuning. Vervolgens kunnen gebruikers met technische vragen deze problemen op de website inbrengen.
Als een volwaardige online marketplace koppelt de database van Nowonder vervolgens de vraag aan de door de aanbieders opgegeven expertisegebieden. Bij een of meer matches worden deze aanbieders benaderd met de vraag of zij deze gebruiker willen helpen. Hiervoor noemen zij – al of niet aan de hand van standaard gegevens in de database van Nowonder – hun voorwaarden en de prijs. Aan de gebruiker vervolgens de keuze met welke aanbieder men in zee wil gaan.
De ondersteuning kan zowel via de website van Nowonder verlopen als via andere communicatiemiddelen. De site zelf biedt faciliteiten als ‘Live Help’ op basis van chatsessies, ‘Shared desktop’ voor lastige problemen waarbij via push-technologie oplossingen worden aangereikt of uitgevoerd en ‘Talk Back’ waarbij snapshots van een PC worden gemaakt zodat technische vragen anders dan voor storingen kunnen worden beantwoord.
Meer informatie:http://www.nowonder.com.