Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Ouders houden online inkopen tieners tegen

07 juni 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Tieners zijn steeds vaker op Internet. Toch kopen ze nauwelijks iets online, terwijl ze aangeven wel te willen. Dat blijkt uit een onderzoek van PricewaterhouseCoopers in de Verenigde Staten.

De onderzoekers zien tieners als een gat in de markt. Een kwart van deze groep zit gemiddeld een uur op Internet. Een minderheid (31 procent) van de tieners met de beschikking over een verbinding hebben daadwerkelijk ooit iets gekocht op Internet. Een kwart van dit aantal heeft in online winkels rondgekeken zonder iets te kopen. Een klein deel van de jongeren (2 procent) geeft aan dat winkelen de voornaamste reden is voor het surfen.
Uit het onderzoek kwam geldgebrek als voornaamste reden naar voren voor de tegenvallende verkoop. De meeste tieners beschikken niet over voldoende geld om te shoppen, omdat ze financieel afhankelijk zijn van hun ouders. De kleine groep die wel iets koopt, gebruikt overigens voor het overgrote deel (78 procent) de creditcard van hun ouders als betaalmiddel. Niet iedereen wil zover gaan. De onderzoekers concluderen dan ook dat Internet-winkels meer mogelijkheden op betaalgebied moeten onderzoeken. Zo zou een nieuw betaalmiddel als een digitale portemonnee, die vooraf door de ouders met zakgeld is gevuld, geldgebrek als bezwaar weg kunnen halen.
Andere redenen voor het weinig online aanschaffen van artikelen door tieners zijn het bezwaar dat voorwerpen digitaal niet aangeraakt of gepast kunnen worden. Ook geven jongeren aantasting van privacy als reden op. Ook maken jongeren veel gebruik van email en nieuwsbrieven en zien op deze manier weinig van de winkels op Internet.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    NIS2: Europese richtlijn maakt cyberse...

    De Europese NIS2-richtlijn zet cybersecurity definitief op de strategische agenda. Organisaties in vitale sectoren krijgen te maken met strengere eisen...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    later digitale hub
    Innovatie & Transformatie

    Kort: Nederland dreigt digitale hub-positie te verliezen, grondrechten in de ai-verordening (en meer)

    agentic ai
    Data & AI

    Fundamentele transformatie in 2026 door agentic ai

    Innovatie & Transformatie

    Neuro-adaptieve ai: volgende tech-revolutie start in Delft en Berlijn

    Data & AI

    Waarom AWS een oude server te pletter liet vallen

    Innovatie & Transformatie

    Atos breidt voetbal-activiteiten uit naar Zuid-Amerika

    test
    Innovatie & Transformatie

    Van interne tests naar succesvol extern gebruik

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs