Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Consultants e-commercie scoren onder de maat

28 juni 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Teus Molenaar
Teus Molenaar

Ondernemingen die zich presenteren als hulp voor integratie van elektronische handel binnen bedrijven maken hun beloften niet waar. Onderzoeksbureau Forrester zegt dat geen van de veertig onderzochte integratoren een totaaloplossing biedt.

Ondernemingen in de Verenigde Staten geven dit jaar naar schatting 20 miljard dollar uit aan consultants die moeten helpen e-commercie binnen bestaande bedrijfsprocessen te integreren. Voor Forrester aanleiding eens te onderzoeken welke kwaliteit de zogenoemde eCommerce integrators (eCIs) wel bezitten. De onderzoekers begonnen met een lijst van 152 integratoren, maar beperkten zich tot de veertig belangrijkste.
Deze zijn beoordeeld op strategie, marketing, ontwerp, technologie en bedrijfspraktijk. Integratoren konden maximaal 50 punten scoren op een lijst. Geen enkele haalde de top. De Amerikaanse top 6 is:
Sapient (35 punten)
Digitas (23)
Andersen Consulting (31)
IBM Global Services (31)
KPMG Consulting (31)
Scient (31)
Opvallend is dat Ernst & Young, dat zich veelvuldig in radioreclame afficheert als e-commercie deskundig niet in het rijtje voorkomt.
"We hebben weinig bewijs gevonden voor de claims die eCIs neerleggen", zegt onderzoeker Paul Sonderegger. "Controle op de sites die zij als referentie opgeven, laat zien dat fundamentele uitgangspunten voor ontwerp nog moeten doordringen in deze organisaties. En slechts weinige blijken in staat zaken te leveren die echt een concurrentievoordeel opleveren." Hij voegt eraan toe dat de integratoren niet als enige daaraan schuld hebben. Ook de opdrachtgevers moeten bij zichzelf te rade gaan. Als zij onduidelijke doelstellingen meegeven, dan kan niemand er goed mee aan de slag.
Meer informatie:http://www.forrester.com.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs