Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Microsoft nadert naamsbekendheid Coca Cola

18 juli 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Sytse van der Schaaf
Sytse van der Schaaf

Volgens het bedrijf Interbrand, dat samen met de Amerikaanse Citibank een ranglijst opstelt van de meest waardevolle merken, staat Microsoft net onder Coca Cola.

Het onderzoek wijst uit dat de merknaam Microsoft 70,2 miljard dollar waard, terwijl de wereldwijd bekende frisdrankfabrikant 72,5 miljard dollar op het conto van zijn merknaam kan schrijven. Vorig jaar lagen de verhoudingen nog een stuk verder uit elkaar. Coca Cola stond toen aan kop met 83,3 miljard dollar, terwijl Big Green het met 56 miljard dollar moest doen.
De lijst, waar dit jaar 75 bedrijven op prijken, laten allemaal ondernemingen zien, waarvan de merknaam voor meer dan één miljard dollar bijdraagt aan de winst. Ondersteund door Citibank raadpleegt Interbrand publiek toegankelijke financiële cijfers en zet deze af tegen een index, waarin per sector het aandeel van een merk aan de winst is aangegeven. Ook wordt er een risicofactor meegewogen in de berekening door nieuwkomers in een snel veranderende markt minder strafpunten te geven dan grote spelers in een stabiele markt.
Cisco en SAP komen voor het eerst voor op de lijst. Ook Compaq, Duracell, Philips en Samsung zijn nieuw, omdat de onderzoekers dit jaar voor het eerst voldoende cijfermateriaal over deze bedrijven konden vergaren. Sommige bekende merknamen zoals Levi’s, Mars en Lego komen niet voor op de lijst aangezien het geen beursgenoteerde ondernemingen zijn en dus geen financiële cijfers naar buiten brengen. Andere firma’s, zoals Visa en Mastercard ontbreken, omdat zij winst genereren, die niet voldoet aan de onderzoekscriteria.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    De noodzaak van OT-cybersecurity en de...

    ‘Wat je niet weet, kan het meeste zeer doen’ De Europese Unie scherpt de cyberwetgeving stevig aan. Met de nieuwe...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Nexperia
    Cloud & Infrastructuur

    Chinese eigenaar Wingtech wil controle terug over Nexperia Nijmegen

    Innovatie & Transformatie

    Nieuw Actieprogramma Duurzame Digitalisering

    Carrière

    Computable Awards: de hoogmis van de ict-sector

    Innovatie & Transformatie

    Hulde aan de winnaars van de Computable Awards 2025

    Overheid

    ‘Nederlandse Digitaliseringsstrategie gaat zeker één miljard per jaar kosten’

    Innovatie & Transformatie

    Europa, laat je niet opnieuw gijzelen door technologie

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs