Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Nut e-handelsplaats Dell betwijfeld

21 september 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Jeroen Bezem
Jeroen Bezem

Met veel toeters en bellen presenteerde computerleverancier Dell deze week zijn b2b-e-handelsplaats voor het mkb. Analisten vragen zich af wat het nut ervan is.

Volgens Dell moet de virtuele marktplaats op termijn extra inkomsten opleveren, maar de meeste analisten denken dat de onderneming alleen maar ‘mee wil in de hype rond e-handel’. Ieder IT-bedrijf wil zich tegenwoordig presenteren als een‘e-business’, maar de vraag is of dat voor hardwarebedrijven wel de juiste weg is. Natuurlijk moet de onderneming mee met haar tijd en elektronische handel hoort daar zeker bij, maar waarschijnlijk zet Dell nu een stap te ver, zo menen de analisten. Om e-handel te drijven hoef je tenslotte niet zelf een marktplaats te beheren, je kunt je ook heel goed aansluiten bij allerlei – verticale en horizontale – initiatieven die allang ‘in de lucht’ zijn.
"Als een bedrijf onderdelen wil kopen van een Dell-klant als bijvoorbeeld Motorola, dan gaat het direct naar de site van Motorola. Niet via de Dell-site", stelt analist Kevin Knox van de Gartner Group. "Misschien dat Dell wat extra inkomsten kan genereren uit de verkoop van kantoorbenodigdheden, maar dat zal in het niet vallen bij de beter uitgeruste online marktplaatsen die in deze branche al bestaan."
Bovendien loopt Dell volgens Knox een groot risico als het artikelen van derden te koop gaat aanbieden via haar eigen site. Zodra daar maar een klein probleem ontstaat, zal Dell het op haar bordje krijgen. Dat zou Dells reputatie op de langere termijn schade kunnen berokkenen, zo denkt Knox. Hij verwacht dan ook niet dat Dells voorbeeld navolging krijgt van andere hardwareleveranciers.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs