Boo krijgt nieuwe kans dankzij Fashionmall

Het eerder dit jaar geflopte Boo krijgt dankzij Fashionmall de kans een nieuw leven te beginnen. De Internet-winkel zal op 30 oktober herstarten.

Boo.com moest afgelopen mei het loodje leggen nadat was gebleken dat de Internet-winkel er per week 1 miljoen dollar doorheen draaide zonder dat daar substantiële inkomsten tegenover stonden. De grote investeerders, waaronder voorzitter Bernard Arnault van het Franse luxeconcern Lvmh en het Italiaanse Benneton, hadden 135 miljoen dollar in het initiatief gestoken. Ze haakten af vanwege de hogeburn rate van de Internet-winkel en weigerden nog eens 30 miljoen dollar in Boo te steken.
De winkel-portal Fashionmall.com heeft zich inmiddels opgeworpen als reddende engel. Tijdens de liquidatie van Boo spendeerde Fashionmall al 400.000 dollar aan de overname van de handelsmerken, domeinnamen en andere bezittingen. In zijn nieuwe leven start Boo dan ook als onderdeel van Fashionmall.
In een persverklaring heeft Boo aangeven dat het inkomsten wil genereren uit advertenties, de verkoop van producten, het verstrekken van licenties en in een later stadium het verzamelen en analyseren van klantgegevens. Bij de advertentie-inkomsten denkt het nieuwe Boo tevens aan het verlenen van sponsorschappen voor specifieke webpagina's en productlanceringen. De winkelsite richt zich op de leeftijdsgroep van 18 tot en met 30 jaar. Deze doelgroep kan de site volgens de initiatiefnemers gebruiken om 'trends te identificeren en te creëren'.
Naast kleding en schoenen wil Boo cadeau- en verzorgingsartikelen aanbieden via de site. In totaal zou het gaan om 250 artikelen.
 

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2000-10-09T00:00:00.000Z Marten Dijkstra
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.