Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Boo krijgt nieuwe kans dankzij Fashionmall

08 oktober 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Marten Dijkstra
Marten Dijkstra

Het eerder dit jaar geflopte Boo krijgt dankzij Fashionmall de kans een nieuw leven te beginnen. De Internet-winkel zal op 30 oktober herstarten.

Boo.com moest afgelopen mei het loodje leggen nadat was gebleken dat de Internet-winkel er per week 1 miljoen dollar doorheen draaide zonder dat daar substantiële inkomsten tegenover stonden. De grote investeerders, waaronder voorzitter Bernard Arnault van het Franse luxeconcern Lvmh en het Italiaanse Benneton, hadden 135 miljoen dollar in het initiatief gestoken. Ze haakten af vanwege de hogeburn rate van de Internet-winkel en weigerden nog eens 30 miljoen dollar in Boo te steken.
De winkel-portal Fashionmall.com heeft zich inmiddels opgeworpen als reddende engel. Tijdens de liquidatie van Boo spendeerde Fashionmall al 400.000 dollar aan de overname van de handelsmerken, domeinnamen en andere bezittingen. In zijn nieuwe leven start Boo dan ook als onderdeel van Fashionmall.
In een persverklaring heeft Boo aangeven dat het inkomsten wil genereren uit advertenties, de verkoop van producten, het verstrekken van licenties en in een later stadium het verzamelen en analyseren van klantgegevens. Bij de advertentie-inkomsten denkt het nieuwe Boo tevens aan het verlenen van sponsorschappen voor specifieke webpagina’s en productlanceringen. De winkelsite richt zich op de leeftijdsgroep van 18 tot en met 30 jaar. Deze doelgroep kan de site volgens de initiatiefnemers gebruiken om ’trends te identificeren en te creëren’.
Naast kleding en schoenen wil Boo cadeau- en verzorgingsartikelen aanbieden via de site. In totaal zou het gaan om 250 artikelen.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    De noodzaak van OT-cybersecurity en de...

    ‘Wat je niet weet, kan het meeste zeer doen’ De Europese Unie scherpt de cyberwetgeving stevig aan. Met de nieuwe...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Hulde aan de winnaars van de Computable Awards 2025

    Overheid

    ‘Nederlandse Digitaliseringsstrategie gaat zeker één miljard per jaar kosten’

    Innovatie & Transformatie

    Europa, laat je niet opnieuw gijzelen door technologie

    Overname
    Innovatie & Transformatie

    Kort: ChatGPT maakt zich er te gemakkelijk vanaf, grote overname Vertiv (en meer)

    Data & AI

    Banken zetten in op ai-agenten, maar echte doorbraak blijft uit

    Innovatie & Transformatie

    EZ ondersteunt 11 onderzoeksprojecten met 105 miljoen euro

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs