Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Markt Europese online-advertenties groeit

23 oktober 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Jeroen Bezem
Jeroen Bezem

Hoewel je bedrijven die echt verdienen aan online-advertenties met een vergrootglas moet zoeken, wordt in Europa steeds meer besteed aan dergelijke marketing.

Dat blijkt uit cijfers van het internationale IT-marktonderzoeksbureau IDC. Momenteel steken de Europeanen jaarlijks 818 miljoen euro in online-advertenties. Volgens IDC moet dat in 2003 zijn gegroeid tot 2,6 miljard euro. Daarmee lijkt ons werelddeel definitief de achtervolging te hebben ingezet op de Verenigde Staten.
De Scandinavische landen en het Verenigd Koninkrijk gelden in Europa als de koplopers. Ook Frankrijk en Duitsland zijn belangrijke partijen, al is het alleen maar vanwege hun inwonersaantallen en hun economische kracht. Kleinere landen als Nederland, België en Zwitserland besteden bovengemiddeld aan online-advertenties, terwijl deze vorm van adverteren in de Zuideuropese landen nog duidelijk in de kinderschoenen staat. Het potentieel in Zuid-Europa is echter aanzienlijk.
De klassieke banner-advertentie is in Europa nog steeds de meest voorkomende vorm, ook al wordt ze steeds vaker vervangen door geavanceerderich media banners. Ook andere soorten rukken op, zoals Internet-sponsoring enpop-ups. In de Europese online-advertentiemarkt is nog veel te winnen door invoering van breedband- en snelle mobiele technologie, want de betrekkelijk lage snelheden van dit moment betekenen een regelrechte beperking van de advertentiemogelijkheden.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    Barco introduceert nieuw vergadersyste...

    Videoconferencing is volledig ingeburgerd in de vergaderzaal. Met ClickShare heeft Barco een oplossing om gemakkelijk en draadloos videovergaderingen te starten...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Bluesky X
    Data & AI

    Kort: Mobiel netwerk VodafoneZiggo vernieuwd, dislikes voor Bluesky (en meer)

    veiligheid ai onderwijs
    Onderwijs

    Tech als kans, veiligheid als voorwaarde in onderwijs

    Nexperia
    Innovatie & Transformatie

    Escalatie intern conflict bij Nexperia

    ai saas ondersteboven
    Innovatie & Transformatie

    Kort: Saas op de kop, twee derde bedrijven zegt ai-potentieel niet waar te maken (en meer)

    ai neuromorphic compputing brein
    Data & AI

    Kort: Neuromorphic computing bespaart heel veel ai-energie, ChipNL opent centrum (en meer)

    Data & AI

    Ai implementeren? Bij high performers is dit mensenwerk

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs