Siemens start met een inkoopportaal

Siemens pompt de komende anderhalf jaar 870 miljoen dollar in het opzetten van een eigen inkoopportaal voor werknemers, leveranciers en klanten.

Doel is de helft van het aantal inkopen per jaar voortaan elektronisch te regelen. Het inkoopvolume van het concern bedraagt maar liefst 30 miljard dollar. Momenteel gaat 10 procent van het aantal inkopen langs elektronische weg. Als dit percentage fors kan worden verhoogd, verwacht Siemens de komende jaren forse besparingen (tussen de 2 en 5 miljard dollar) te kunnen behalen op de inkoopkosten.
Bovendien beschouwt het elektronicaconcern het plan als een middel om zijn IT-dienstverlenende divisie Siemens Business Services Internet-ervaring op te laten doen. De divisie wordt geacht de komende twee jaar uit te groeien tot een grote dienstverlener op het gebied van elektronische handel.
De investering in een inkoopportaal heeft tot gevolg dat wereldwijd alle 440.000 Siemens-werknemers een intranet-aansluiting krijgen. IBM is aangetrokken om de netwerkintegratie te begeleiden. Softwarebedrijf i2 Technologies levert de inkoopoplossing. Er komen drie aparte kenniscentra: in München, Singapore en Atlanta.
 

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2000-11-07T00:00:00.000Z Redactie Computable
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.