Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Wehkamp vrolijk met Internet-verkopen

27 januari 2000 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Postorderbedrijf Wehkamp haalt thans zeven procent van zijn omzet uit verkopen via Internet. Directeur Theo Schellekens verwacht dat dit percentage de komende vier jaar stijgt naar veertig.

Het concern uit Zwolle heeft een voorsprong op andere Nederlandse bedrijven, omdat het al sinds 1995 pionieert met ‘net-verkopen’. Bovendien is zulks een logisch vervolg op handel via telefoon, fax en post.
Woordvoerster van Wehkamp, Joke Vrolijk in het dagblad Trouw: "Eerst bereikten we vooral de hoger opgeleiden en jongeren, maar nu verspreidt zich dat snel over vele lagen van de bevolking. Vooral door de forse toename van vrouwen op het net zijn de verkopen via de computer gestegen."
Therese van den Hurk, directeur ICT Management Consulting van adviesbureau Berenschot reageert: "Wehkamp is heel goed bezig. Ze hebben het ook gemakkelijk, ze hebben geen fysieke winkels, zoals Albert Heijn, waar de groeiende Internetomzet vaak ten koste gaat van de winkelomzet." Zij meent dat Nederlandse directeurs nog steeds geen heldere e-business-visie hebben, omdat ‘marketing-mensen de overhand hebben’. Een oplossing is ICT’ers en logistiek-experts bij de strategie-ontwikkeling te betrekken.
Ook Albert Heijn gaat Internet meer inschakelen. Ahold verwacht dat de komende jaren drie tot vijf procent van zijn omzet (in ’99 75 miljard gulden) via Internet wordt gehaald. Enkele maanden geleden twijfelde Ahold-topman Van der Hoeven nog aan Internet als afzetkanaal. Overigens blijft het concern zijn twijfels houden. Slechts een klein deel van de klanten (ongeveer tien procent), meent Ahold, heeft het extra geld over voor de Internet-service.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Spoelstra Spreekt: Prinsesjesdag

    Innovatie & Transformatie

    Aspire11 lanceert miljoenenfonds voor groeibedrijven; ook Nederland in beeld

    Overheid

    Defensie wil naar een betere commandovoering

    Fred Streefland
    Innovatie & Transformatie

    Cyber Resilience: de randvoorwaarde voor elke business

    Data & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    Data & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs