Internet-aanbieder Freeler heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met Bol.com voor het verkopen van muziek-cd’s op de website van Freeler. De bedoeling is dat de portaal, naast cd’s onder de naam muziekweb ook andere informatie rond muziek zoals hitlijsten, nieuws en specials aanbiedt.
Ook kunnen bezoekers een eigen fanclub oprichten en gebruik maken van cd-kortingen en intekenen op exclusieve cd-uitgaven. Het initiatief past in het streven van Freeler om een zo volledig mogelijke portaal neer te zetten. De consument kan nu al bij Freeler terecht voor boeken, veilingen, dating en computerspelletjes.
Freeler tekent een overeenkomst met een bekende naam op Internet-gebied. Bol.com is een gevestigde naam op Internet voor de verkoop van cd’s. De website komt voort uit het Bertelsmann-concern, één van de grootste mediabedrijven ter wereld. "Freeler is op zoek naar een samenwerkingsverbanden met herkenbare en betrouwbare partners. Bol.com is er in geslaagd om in relatief korte tijd een onderscheidende marktpositie op te bouwen. De merkidentiteit van Bol.com past bij de uitstraling die Freeler zoekt", aldus Marque Joosten, directeur van Freeler. Voor de verkoop van boeken heeft de portaal al een tijdje een overeenkomst met Bruna lopen.
De Internet-aanbieder is in september 1999 gelanceerd door de ING bank, Nationale Nederlanden en de Postbank. Op dit moment maken meer dan 420 duizend consumenten gebruik van de isp.