Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Casema dokt vier miljoen voor trage lijnen

04 juli 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Teus Molenaar en Sjaak Smakman
Teus Molenaar en Sjaak Smakman

Casema geeft alle Internet-klanten vijftig gulden terug. Daarnaast krijgen de abonnees 25 procent korting op hun abonnement zolang de problemen nog niet zijn opgelost.

Nadat de Consumentenbond de kat de bel had aangebonden, heeft Casema besloten zijn abonnees een schadevergoeding te geven. Dinsdagmorgen zijn de onderhandelingen tussen de Consumentenbond en de aanbieder van Internet via de kabel afgerond. Het resultaat is dat Casema naar schatting vier miljoen gulden gaat terugbetalen aan de 54 duizend klanten, nadat de bond had gemeten dat de snelheid van de Casema-lijnen zelfs onder die van gewone telefoonlijnen ligt. De klanten van Casema, verenigd in de Wigg (Wanadoo Internet Gebruikers Groep), hebben inmiddels meer dan tienduizend klachten verzameld.
Verder is afgesproken dat de Internet-aanbieder helder gaat formuleren wat zijn klanten in de toekomst van hem mogen verwachten. Casema geeft nu al bij het goedkoopste abonnement (van zestig gulden per maand) geen enkele garantie over de snelheid, maar dat kan volgens de Consumentenbond wel wat duidelijker.
Casema hoopt voor 1 januari alle problemen te hebben opgelost. De Consumentenbond is tevreden met het resultaat. De Wigg gaat het nog aan haar leden voorleggen. De groep, met tweeduizend leden, is overigens niet tevreden. Volgens woordvoerder Nyns is de schadevergoeding slechts symbolisch. "Veel mensen hebben uren met de helpdesk aan de telefoon gehangen." Nyns sluit niet uit dat de Wigg alsnog een procedure begint tegen Casema. De juridische stappen van de bond tegen Casema zijn voorlopig van de baan. Beide klanten-vertegenwoordigers gaan in de gaten houden of Casema de afspraken nakomt.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    De noodzaak van OT-cybersecurity en de...

    ‘Wat je niet weet, kan het meeste zeer doen’ De Europese Unie scherpt de cyberwetgeving stevig aan. Met de nieuwe...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Data & AI

    Tomaten-tech

    Nexperia
    Cloud & Infrastructuur

    Chinese eigenaar Wingtech wil controle terug over Nexperia Nijmegen

    Innovatie & Transformatie

    Nieuw Actieprogramma Duurzame Digitalisering

    Carrière

    Computable Awards: de hoogmis van de ict-sector

    Innovatie & Transformatie

    Hulde aan de winnaars van de Computable Awards 2025

    Overheid

    ‘Nederlandse Digitaliseringsstrategie gaat zeker één miljard per jaar kosten’

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs