Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Cap Gemini Ernst & Young start mediacampagne

29 oktober 2000 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Jeroen Bezem
Jeroen Bezem

Cap Gemini Ernst & Young (CGEY) is een dertig miljoen dollar kostende internationale mediacampagne gestart om de nieuwe organisatie meer bekendheid te geven.

CGEY, dat in mei dit jaar ontstond uit een fusie van IT-dienstverlener Cap Gemini en accountants- en adviesbureau Ernst & Young, mikt met name op klanten- en arbeidsmarktdoelgroepen, maar hoopt ook dat de campagne positieve invloed heeft op het integratieproces onder medewerkers. Het schoppenteken uit het kaartspel vormt in de campagne het centrale element. Het komt terug in alle beeldelementen van de campagne, zoals een gloeilamp, een fopspeen en een voetafdruk op de maan. Het beeldmerk is ontwikkeld bij de oprichting van de Cap-organisatie in 1967, als symbool voor de hoogste kaart in het kaartspel. Nu moet het volgens CGEY de ‘creativiteit van de organisatie zelf’ symboliseren. De vraag is echter hoeveel mensen het schoppenteken direct associëren met creativiteit…
De campagne wordt in december gestart in gedrukte media, verspreid over vijftien landen in Europa, Noord-Amerika en Azië. In Nederland zijn de advertenties te zien in dagbladen en in management-, marketing- en arbeidsmarktmedia. Onder de paraplu van decorporate image campagne is bovendien een internationale arbeidsmarktcampagne ontwikkeld, waarvan de bannercampagne op Internet ook in december van start gaat. Arbeidsmarktadvertenties in gedrukte media zullen volgens CGEY spoedig daarna volgen.
De campagne is ontwikkeld door D’Arcy Masius Benton & Bowles in New York. De Nederlandse vestiging van CGEY blijft evenwel voor haar ‘lokale’ reclame-uitingen gewoon zaken doen met Result DDB (als strategisch bureau), Drost Design en Media Exposure.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    Open Webconcept levert AI-oplossing vo...

    Hoe bescherm je persoonsgegevens in documenten die je als overheid wil delen of hergebruiken? Het project ‘Anonimiseren met LLM’ –...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Overheid

    Stemmen voor digitalisering…? Blijf maar thuis

    Innovatie & Transformatie

    Zwarte lijst VS bedreigt tech-samenwerking: VVD eist maatregelen

    Innovatie & Transformatie

    Datacenterbranche heeft sentiment tegen zichzelf gekeerd

    datacenter
    Data & AI

    Kort: Voor quantumwetenschap is Nederland top, overnamegolf datacenters voorbij? (en meer)

    Onderwijs Tech
    Innovatie & Transformatie

    Surf presenteert 50 technologietrends die onderwijs en onderzoek vormgeven

    Nexperia
    Cloud & Infrastructuur

    Nederland en China zoeken uitweg in escalerende Nexperia-crisis

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs