Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

IIB: "Database blijft het kloppend hart"

12 november 2000 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Manuela Fun
Manuela Fun

"Databases worden vaak gebruikt als analyse-middel om te bepalen wie tot de doelgroep behoren en om campagnes te ontwikkelen", zegt M. Sonnemans.

Hij is partner bij VODW marketing en voorzitter van de seminargroep ‘Database marketing blijft een must’. "De behoefte bij bedrijven om op ieder moment en via verschillende kanalen een beeld te krijgen van de gebruiker neemt met de dag toe. Maar deze vorm vanreal time marketing betekent voor veel bedrijven dan ook een aanpassing in de werkwijze."
"Voorheen was het slechts bij een kleine klantenkring mogelijk hen persoonlijk te benaderen. Nu is die mogelijkheid er ook bij een klantenkring van twee miljoen mensen. Steeds meer bedrijven zetten meerdere kanalen als televisie, radio, Internet, winkels en folders in om klanten aan te trekken. De klant verwacht dit ook. Zelfs bedrijven uit de nieuwe economie beginnen langzaam aan fysieke outlets zoals winkels op te zetten om hun product aan de man te brengen."
"De rol van Internet is hierbij van groot belang, omdat het personalisatie en individualisering mogelijk maakt. Dit medium heeft geen last van fysieke beperkingen zoals een tekort aan mankracht en/of kapitaal."
"In de Verenigde Staten is het al mogelijk om barcodes van advertenties uit de krant te scannen en hiermee gepersonaliseerde informatie via Internet op te vragen. Wat dat betreft kunnen wij daar veel van opsteken. Belangrijk is wel dat de privacy van de klant niet in het geding komt. De doelstelling is om de klant betere service te bieden en niet om hem leeg te melken. Zolang privacy en discretie zijn gewaarborgd, is dit een goede aanvullende vorm van marketing", aldus Sonnemans.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    De noodzaak van OT-cybersecurity en de...

    ‘Wat je niet weet, kan het meeste zeer doen’ De Europese Unie scherpt de cyberwetgeving stevig aan. Met de nieuwe...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Hulde aan de winnaars van de Computable Awards 2025

    Overheid

    ‘Nederlandse Digitaliseringsstrategie gaat zeker één miljard per jaar kosten’

    Innovatie & Transformatie

    Europa, laat je niet opnieuw gijzelen door technologie

    Overname
    Innovatie & Transformatie

    Kort: ChatGPT maakt zich er te gemakkelijk vanaf, grote overname Vertiv (en meer)

    Data & AI

    Banken zetten in op ai-agenten, maar echte doorbraak blijft uit

    Innovatie & Transformatie

    EZ ondersteunt 11 onderzoeksprojecten met 105 miljoen euro

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs