Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

IIB: ‘Web-afzetkanaal gewoon uitproberen’

12 november 2000 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Manuela Fun
Manuela Fun

Internet heeft een nieuw communicatiekanaal gebracht. Maar velen weten dit nog niet in de strategie in te passen. "Gewoon doen, en leren."

"Optimaal gebruik maken van alle distributiekanalen heeft veel invloed op het marketingbeleid, de organisatiestructuur, de logistiek en de geldstromen. Zowel de nieuwe als de oude economie zitten nu met de handen in het haar", zegt Fred Kappetijn directeur van Exovision. Dit bedrijf ontwikkelt beeldcommunicatiesystemen. Kappetijn is voorzitter van de seminargroep: ‘mediakeuzen, actueler dan ooit’.
"Zo heeft elektronisch zakendoen grote veranderingen teweeg gebracht binnen de distributiestructuur wat heeft geleid tot logistieke problemen. Thuis bezorgen werkt niet omdat mensen niet altijd thuis zijn. Distributie via een benzinepomp zou in dit geval een oplossing kunnen zijn, maar aan alles hangt een prijskaartje."
"Daar komt bij dat de concurrentie met de komst van de vele websites alsmaar toeneemt. Allemaal willen ze een stukje van de taart. Bedrijven worden op deze manier meer en meer gedwongen hun producten gratis weg te geven. Een duidelijk gevolg hiervan is een verschuiving van advertentieguldens en andere geldstromen binnen het bedrijfsleven", aldus Kappetijn.
"Ook voor traditionele bedrijven is dit een sprong in het diepe. De Gouden Gids bijvoorbeeld heeft geen idee wat deze verandering hun oplevert, maar wel wat ze kwijtraken. Iedereen is op zoek naar de beste mix, maar niemand heeft het antwoord. Het is nog steeds niet bekend hoe het klikgedrag van websurfers zich ontwikkelt. Veel mensen roepen dat banners en buttons niet werken. Als dat waar is, zullen we net zo lang moeten zoeken tot er een oplossing is gevonden die wel werkt. Je kunt niet anders dan de sprong wagen en kijken waar je terecht komt. Om te leren en te begrijpen moet je het gewoon doen."
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    NIS2: Europese richtlijn maakt cyberse...

    De Europese NIS2-richtlijn zet cybersecurity definitief op de strategische agenda. Organisaties in vitale sectoren krijgen te maken met strengere eisen...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    later digitale hub
    Innovatie & Transformatie

    Kort: Nederland dreigt digitale hub-positie te verliezen, grondrechten in de ai-verordening (en meer)

    agentic ai
    Data & AI

    Fundamentele transformatie in 2026 door agentic ai

    Innovatie & Transformatie

    Neuro-adaptieve ai: volgende tech-revolutie start in Delft en Berlijn

    Data & AI

    Waarom AWS een oude server te pletter liet vallen

    Innovatie & Transformatie

    Atos breidt voetbal-activiteiten uit naar Zuid-Amerika

    test
    Innovatie & Transformatie

    Van interne tests naar succesvol extern gebruik

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs