Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Playboy.com toch niet naar de beurs

14 november 2000 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Sjaak Smakman
Sjaak Smakman

Bij de vele IPO’s die de laatste tijd zijn afgeblazen, heeft zich gisteren een toch wel bijzondere aangesloten: Playboy.com.

De pornosite-die-niet-zo-mag-heten besloot gisteren de aangekondigde beursgang af te blazen met de gevleugelde woorden dat het beursklimaat er nu niet geschikt voor is. "We zouden er nu nooit voor krijgen wat dit bedrijf in werkelijkheid waard is", aldus topvrouw Christie Hefner.
Misschien een tikje overdreven. Want waar porno aanbieden bijna de enige winstgevende Internetactiviteit is, gaat het met playboy-on-line helemaal niet zo lekker: de Internettak van het beroemde seksblad maakte in september nog een verlies bekend van bijna 19 miljoen dollar (48 miljoen gulden) over het boekjaar, en dat was drie keer zoveel als het jaar daarvoor. De omzet steeg daarentegen wel.
Hefner hield het er gisteren maar op dat er in 2002 wel degelijk winst wordt gemaakt met de on-line activiteiten en dat het zelfs ‘een van de meest winstgevende takken van ons bedrijf wordt’.
Dat laatste zou wel kunnen, want ook met Playboy Enterprises, het moederbedrijf, gaat het niet zo best. Gisteren maakte het een derde-kwartaalverlies van 6,5 miljoen dollar (17 miljoen gulden) bekend, en dat was bijna zes keer zoveel als in het derde kwartaal van 1999. Hoewel 4,2 miljoen dollar op rekening komt van de beursgang, blijft ook dan nog een verdubbeling van het verlies staan. Gelukkig verkoopt Playboy nog altijd 3 miljoen tijdschriften per maand.
 

 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI Twin – we vervangen geen mens...

    Mobile XL helpt je op weg met je eigen AI Twin Stel je voor een AI Twin, een digitale kopie...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Financiële dienstverlening

    EU-landen akkoord over digitale euro

    Innovatie & Transformatie

    AcICT: DUO eindelijk op goede weg met systeem bekostiging

    Innovatie & Transformatie

    De nieuwste Computable 100 is verschenen!

    shutterstock_2669638113
    Innovatie & Transformatie

    Computable start traject Computable Awards 2026

    Innovatie & Transformatie

    Kort: AP slingert HAN op de bon, model van Fujitsu brengt mens en robot nader tot elkaar (en meer)

    Data & AI

    DutchStartup.ai wil ‘Dutch ai’ internationaal op de kaart zetten

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs