Garantieplan UPC loopt vertraging op

Het voor eind november aangekondigde garantieplan van UPC om de Chello-diensten te verbeteren is uitgesteld, omdat overleg met de Consumentenbond langer duurt.

De productomschrijving, onderdeel van de verbetering van de dienstverlening van UPC, zou gisteren met de Consumentenbond besproken worden en per vrijdag ingaan. Beide partijen beschuldigen geven elkaar de schuld van het verzetten van de afspraak.
De productomschrijving maakt onderdeel uit van het garantieplan bevat harde getallen die duidelijkheid moeten verschaffen over wat nu wel en wat nu niet van Chello verwacht mag worden. UPC geeft aan dat de afspraak is verzet op verzoek van de Consumentenbond. Deze geven echter aan dat UPC de informatie veel te laat hebben ingeleverd waardoor zij meer tijd nodig hebben om deze door te nemen. De afspraak is verzet naar 6 december aanstaande. Op 12 december maakt UPC de nieuwe productomschrijvingen bekend.
UPC geeft zelf aan dat het bedrijf met het UPC garantieplan belangrijke vooruitgang heeft geboekt. Vanaf 1 november 2000 vergoeden zij voor elke dag dat de dienst niet beschikbaar is twee dagen aan (vaste) abonnementskosten. Ook als de installateur van UPC niet verschijnt op de dag van afspraak wordt er een bedrag van 50 gulden uitbetaald. De klanten in gemeentes waar zich voor 1 november veel problemen hebben voorgedaan, konden rekenen op een eenmalige vergoeding. Klanten in nieuwe probleemgebieden kunnen 15 gulden korting verwachten op hun abonnementsgeld. De probleemgebieden worden elke maand in kaart gebracht door UPC Nederland in overleg met de Consumentenbond en Coax Nederland.
Voor de maand november geld dat voor klanten in Abcoude, Groesbeek, Beuningen, Didam, Hengelo (Gld), Boarnsterhim, Menaldumadeel, Leeuwarderadeel, Mook en Middelaar en Ubbergen.
Verder heeft het bedrijf, indien noodzakelijk, reclame-uitingen aangepast. Hierin hebben zij lange tijd het suggestieve woord "breedband" gebruikt. Voor de klachten over de zeer gebrekkige klachtenafhandelingen hebben zij nieuwe medewerkers aangetrokken. Daarnaast hebben zij intern zaken op zijn kop gegooid, de capaciteit van de IP-backbone uitgebreid. Onderhandelingen zijn aan de gang om de routering naar de Nederlandse sites te verbeteren. In het eerste kwartaal van 2001 claimt UPC dat het een nieuw mailsysteem heeft geïnstalleerd.
 

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2000-12-01T00:00:00.000Z Tania Veldkamp
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.