Yahoo kampt ook in het tweede kwartaal met een kwakkelende online advertentiemarkt en moest daardoor een verlies en lagere omzetten melden.
Het internetbedrijf meldde over het afgelopen kwartaal een nettoverlies van 48,5 miljoen dollar, ofwel negen dollarcent per aandeel. Over het voorgaande kwartaal boekte Yahoo nog een winst van 53,3 miljoen dollar. De omzet viel met 33 procent terug naar 182,1 miljoen dollar. Dat is ietwat beter dan de analisten van First Call/Thomson Financial hadden voorspeld. Zij gingen uit van een omzet in de lagere regionen tussen de 165 en 187 miljoen dollar.
Yahoo is voor zijn omzet nog steeds sterk afhankelijk van inkomsten uit online advertenties. Juist deze inkomstenbron is de afgelopen periode sterk aangetast door de verminderde advertentiebestedingen van bedrijven als gevolg van de kwakkelende economie. Voor het derde kwartaal verwacht Yahoo weinig verbetering in de advertentiebestedingen. Het bedrijf gaat voor het komende kwartaal uit van een omzet die ergens tussen de 160 en 180 miljoen dollar zal liggen.